 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 21:44, 22 Mar 2013 Temat postu: MADSTAD - akcesorium do regulacji kąta i wysokości szyby |
|
|
Zamontowałem dziś w swoim DL'u urządzenie o nazwie MADSTAD, sprzedawane w USA przez firmę Madstad Engineering. Część z was być może spotkała się z tą nazwą na zagranicznych forach, głównie właśnie amerykańskich.
MADSTAD to urządzenie pozwalające regulować wysokość i kąt pochylenia szyby w szerokim zakresie, w dodatku płynnie - nie ma żadnych punktów wyznaczających kolejne możliwe pozycje, zachowana jest ciągłość regulacji. Patent jest o tyle ciekawy i zarazem wygodny, że wszystko to można robić nie zsiadając z motocykla, a po osiągnięciu pewnej wprawy być może nawet nie zatrzymując się, choć to zweryfikuje praktyka. Dodatkowo istnieje możliwość zamontowania samego urządzenia w 3 pozycjach - tak jak reguluje się wysokość oryginalnej szyby.
Ustawienie szyby reguluje się po poluzowaniu dwóch dużych pokręteł, które przytrzymują mechanizm, aby pozostawał nieruchomy. Działa to na zasadzie zestawu osobnych metalowo-gumowych części, które montowane są do stelaża w miejsce oryginalnego, plastikowego mocowania szyby - tego w kształcie litery H. Elementy rozsuwają się w górę i w dół, a górna część umożliwia jednoczesne odchylanie przód-tył.
Instalacja jest bardzo prosta, przy czym dodatkowo zrobiłem fotorelację montażu na moim DL'u.
Mam trochę MADSTAD'ów do DL'i (DL 650 2004-2011 i DL 1000 2004-2012) do rozdystrybuowania w Polsce. Cena to 345 zł. Dla forumowiczów wysyłka pocztą będzie gratis. Pewnie wystawię je też na Allegro dla tych, którzy nie są zalogowani na forum.
Producent udziela dożywotniej gwarancji na części metalowe, a wiem od nich, że od 7 lat nie było zwrotu z powodu złamania lub pęknięcia. Gdyby ktoś chciał nabyć urządzenie, to proszę pisać do mnie na Priv. Wysyłka w ciągu 48 godzin . Opakowanie zawiera wszystko co potrzebne do montażu, włącznie z kluczem ampulowym, całość zapakowana jest w folię bąbelkową.
Tak to działa: http://www.youtube.com/watch?v=0168zh-yWXM
A tak wygląda na moim DL'u w różnych pozycjach:
EDIT: Dorzucam tak sklejone zdjęcia, które dają pogląd na zakres regulacji standardowej szyby w środkowym położeniu.
A tu zdjęcia z dolną częścią mojej turystycznej Givi D260ST:
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 23:42, 11 Lut 2022, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:22, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Brawo V-Told, swietna relacja, swietne zdjecia!
1. Czy zdjecie nr 2 to gdy Madstad jest calkowicie zlozony?
Jesli nie to czy mozesz jeszcze podrzucic zdjecie z boku gdy jest on calkowicie zlozony. Jestem zainteresowany kupnem tego gadgetu sporo ostatnio o nim czytam ale zastanawia mnie czy jak jest na maxa zlozony to bedzie wystepowala taka malutka przerwa (przeswit) jak wlasnie na zdjeciu nr 2 czy tez szyba bedzie przylegala calkowicie jak w standardzie...
2. Czy ta szyba to wlasnie D260ST o ktorej pisalismy na pw?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Pią 23:40, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:55, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tak Łukasz, 2 zdjęcie to Madstad w najniższym położeniu i ustawiony pod największym kątem. Na wszystkich zdjęciach całe urządzenie jest zamontowane w środkowym położeniu - tak zaleca producent. Dodają, że dla wyjątkowo dużych szyb można pokusić się o montaż jedną pozycję niżej, ale ja dla mojej GIVI (tak, to ona, na zestawie zdjęć z garażu - tam gdzie widać forumową naklejkę) na razie nie widzę takiej potrzeby, bo wygląda bardzo podobnie jak w standardzie, co mi wizualnie odpowiada . Gdyby jednak całość zamontować niżej, to szczelina między szybą a owiewką powinna się zmniejszyć. Nie wiem jak to wpłynie na strumień powietrza, ale czasem ludzie piszą, że turbulencje powstają m.in. dlatego, że ta przestrzeń jest właśnie zbyt mała i za szybą robi się sajgon, zamiast spokojnego, odpowiednio ukierunkowanego strumienia powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:04, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | tak, to ona, na zestawie zdjęć z garażu - tam gdzie widać forumową naklejkę |
a te zdjecia z zewnatrz to juz nie D260ST?
(sorry za dociekliwosc ale mysle tez o jej zakupie a nie widzialem w realu)
a propos tej szczeliny ze zdjecia 2 tak wlasnie sobie myslalem czy tam za duzo "lewego" powietrza nie bedzie wpadac i tworzyc jakies szumy i inne historie
miales okazje moze sie juz przejechac aby to zweryfikowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:41, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Hehe, nie - ta z pierwszych zdjęć to oryginał, ale mam tu na forum parę zdjęć mojego DL'a już z GIVI - http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24/dl-1000-v-told-two-brothers,5794.html Jak zjedziesz trochę na dół - mniej więcej pół strony, to zobaczysz zdjęcie z żółtym DL 650 z oryginalną szybą (+ Super Tenere) i będziesz miał porównanie ich wysokości od strony jeźdźca - wydaje mi się, że obydwie były wtedy zamontowane w środkowym położeniu.
Większa szczelina ma szansę wyrównać trochę ciśnienie po obu stronach szyby i ustabilizować pęd powietrza. Najchętniej zrobiłbym w tej szybie dziurę gdzieś w dolnej części i sprawdził tak z ciekawości jak by się sprawowała. Zerknąłem na google'a i widzę, że na fotach piszą o dziurawieniu szyby do V-Stroma, ale chyba w sumie nikt tego nie zrobił. Za to jest jakaś śmieszna szyba z wlotem powietrza.
Maszynerię dopiero dziś załadowałem na swojego DL'a i nie było kiedy ani gdzie się przejechać, bo pełno tu śniegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Sob 13:22, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mam Madstad już cały sezon,szumów żadnych ta większa przerwa nie generuje,
a sprawdza się regulacja rewelacyjnie,mam szybę MRA vario touring,
cena jest z kosmosu,ale naprawdę warto
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Sob 14:47, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
mam ten wynalazek i dodatkowo szyba z deflektorem,powiem krótko rewelacja na maxa mimo tej przerwy nie ma żadnych turbulencji i fajny patencik jak słabiej dokrecimy to tak do 120-130 sie trzyma (w pozycji najbardziej pionowej) jak szybciej zaginamy ponad 150 to automatycznie ped powietrza robi swoje i szybka sie pochyla do odp kata (czyli do sportowej jazdy) Oczywiscie jak na maxa skrecimy pokretła nic takiego sie nie dzieje
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Sob 14:57, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregdobrynin
Motocyklista
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oxford, UK
|
Wysłany: Sob 16:06, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
czesterbb napisał: | cena jest z kosmosu,ale naprawdę warto  |
Komu jak komu, ale Tobie to się chyba jednak dość dobra okzja trafiła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Sob 16:08, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
DARKOM napisał: | mam ten wynalazek i dodatkowo szyba z deflektorem,powiem krótko rewelacja na maxa mimo tej przerwy nie ma żadnych turbulencji i fajny patencik jak słabiej dokrecimy to tak do 120-130 sie trzyma (w pozycji najbardziej pionowej) jak szybciej zaginamy ponad 150 to automatycznie ped powietrza robi swoje i szybka sie pochyla do odp kąta (czyli do sportowej jazdy) Oczywiscie jak na maxa skrecimy pokretła nic takiego sie nie dzieje  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 16:19, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told, a czy Madstad spasuje się z uchwytem nawigacji? Takim np Adamarowym...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Sob 16:20, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:00, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator chyba poprawił ten link - dzięki . Łukasz, mogę założyć moją GIVI i wrzucić fotki z nią w różnych pozycjach. Daj znać, czy mam się fatygować
DARKOMOWE obserwacje mogą być pomocne. Widzę, że trochę Madstadów mamy tu już na forum.
@Haart - mocowanie do stelaża jest praktycznie takie samo jak oryginalnego plastikowego elementu trzymającego szybę. Jedyną różnicą jest obecność gumowych, samoprzylepnych podkładek, które przykleja się do czaszy pod Madstad w jednej linii ze śrubami mocującymi.
Dokładnie tak te gumy wyglądają:
PS. Zaraz coś zrobię z tymi zdjęciami wyżej, bo mało przejrzyście to wygląda. Odpalam Painta i podziałam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 21:16, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:57, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told nie klopocz sie specjalnie, jakies wyobrazenie juz mam gdy zajrzalem do tego wczesniejszego linka.
Chyba ze bedziesz ja zakladal i tak to wtedy mozesz wrzucic pogladowo
(a tak z ciekawosci to czemu jej nie uzywasz z Madstadem, masz zajawke na sportowe latanie w tej chwili?)
Zastanawialem sie jeszcze tylko czy sie zgra z uchwytem pod nawigacje by Radekbrt ale czesterbb juz potwierdzil, ze tak wiec biore.
Wysylam info na priva.
ps. piekne masz moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 23:11, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Moderator chyba poprawił ten link - dzięki . |
Drobiazg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:37, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy jutro uda mi się znaleźć chwilę, aby przełożyć szyby i porobić zdjęcia, ale tak czy siak w najbliższym czasie dorzucę porównawcze z turystyczną Givi. A czemu założyłem oryginalną? Cóż... z ciekawości . Pamiętam jak słabo się z nią jeździło (choć wtedy wydawało się ok.), więc chcę przekonać się na własnej skórze jak teraz by z nią było. Poza tym chciałem, aby było porównanie do czegoś, kto każdy zna.
jardek napisał: | V-Told a czy do L2 będziesz miał ? |
Na chwilę obecną nie mam . Ale może wobec takich zapytań uda się coś z tym zrobić. Zawsze można importować ze Stanów od samego producenta, tak jak to widać w linku zapodanym przez kol. gregdobrynin. Co jest fajne w tym mocowaniu do nowego to fakt, że jest kompatybilne ze wszystkimi szybami do DL'i z lat 2004-2011 (ale NIE z oryginalną szybą do 2012 lub innymi do tego rocznika [parę chyba już jest], co też należy wziąć pod uwagę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Sob 23:45, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To ja się wbijam na listę chętnych na patent do regulacji szyby w wersji do L2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Nie 9:20, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
gregdobrynin napisał: | czesterbb napisał: | cena jest z kosmosu,ale naprawdę warto  |
Komu jak komu, ale Tobie to się chyba jednak dość dobra okzja trafiła...  |
To fakt.....ja kupiłem tanio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Nie 14:48, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
co do montowania uchwytu navi jest naprawde proste,samemu można zrobić odp poprzeczkę która mocuje sie tak jak ma na foci bardzo prosto i łatwi i tanio do tego normalny ogólnodostępny uniwersalny uchwyt to tel lub navi
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Czw 21:21, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:02, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
DARKOM dorzucił zdjęcie z szybą MRA lub Suzuki z deflektorem, a mi udało się dziś zrobić zdjęcia z moją turystyczną GIVI D260ST.
Zamieszczam w takim formacie:
Łukasz, gdybyś chciał zobaczyć jakieś zdjęcie bardziej od przodu z tą szybą, to daj znaka - zrobiłem i takie . Porobiłem też ze sobą na motocyklu i szybą w różnych położeniach, ale aparat przestawił mi ostrość i fotki są nieostre. Gdyby ktoś potrzebował, to po świętach mogę manewr powtórzyć - skuteczniej
Należy zauważyć, że szyba jest bardzo szeroka i w niektórych położeniach po maksymalnym odchyleniu lusterka o nią zawadzają, więc do miasta na pewno nie może być aż tak odchylona.
UWAGA:
1) Urządzenie może być zamontowane w niższej lub wyższej pozycji, u mnie jest akurat w środkowym.
2) Druga sprawa to możliwość zmiany WYJŚCIOWEGO kąta nachylenia - Madstad ma śrubę, dzięki której można regulować jak ciężko cały mechanizm się porusza. Śrubkę można odkręcić i zamontować w jednym z dwóch położeń - czyli u mnie można ją zamontować bliżej czaszy i umożliwić jeszcze bardziej pionowe ustawienia maksymalne szyby.
To zauważyłem przed chwilą robiąc tłumaczenie instrukcji . Korciło mnie, aby się dziś przejechać, bo miejscami było już sucho, a i 7 stopni wyglądało zachęcająco, ale niestety nie wyrobiłem się w czasie. Zresztą dróg jeszcze nie pokleili i strach wyjeżdżać.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 23:07, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:25, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
jesli to nie problem to poprosilbym o komplet tych zdjec na priva w miare wolnego czasu. jakosc i ciezar zdjec to sprawa drugorzedna, bardziej pogladowo chce je przejrzec gdyz jak wiesz rozkminiam Twoja szybe
dziekuje!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Czw 14:30, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Darkom - jesli sie nie myle to masz szybe MRA z malym deflektorem, napisz prosze jak sie sprawuje.
Ja zamowilem i czekam MRA turystyczna z duzym deflektorem, mam nadzieje ze jest warta tych pieniedzy
Czy to ze jest przyciemiana nie przeszkadza np. podczas zmieszku lub jazdy nocnej (ja tez zamowilem przyciemiana i nie wiem czy dobrze zrobilem )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Sob 23:16, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
tak mam MRA i przy moim wzroście 185 jest idealna,smigac mozna w kasku z otwartą szczęką (jesli na maxa wszystko podniesione ) na załączonej fotce szyba w najniższym położeniu i deflektor opuszczony na maxa (wiadomo smiganie na torze było wiec..) co do jazdy wieczorem faktycznie ciemna szyba utrudnia jazde ale wtedy na maxa sie obniża i patrze ponad nią ..
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Sob 23:21, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregdobrynin
Motocyklista
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oxford, UK
|
Wysłany: Sob 23:47, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wtrące jeszcze taką małą uwagę. Ta wyższa szyba od MRA (415 mm), która jest na stronie mra.de, nie jest jeszcze najwyższą szybą jaką posiada ta firma dla DL-a. Mają jeszcze wyższą szybę, a mianowicie 512 mm (!). Nie mają jej jednak na stronie, bo nie ma ona homologacji TUeV. Trzeba do nich pisac maila i wtedy poinformują. Niestety ta szyba zamiast 120 Euro, kosztuje 180 Euro. Moja ewolucja była następująca, zwykła szyba, zwykła szyba + Madstad, a na koniec wlaśnie ten wielki żagiel od MRA, ale juz bez Madstada, bo to nie miało sensu. Przy moim 188 cm, ciągle patrzyłem nad nią, ale tak na styk. Jak się trochę schyliłem to mogłem się za nią schować zupełnie. Każda zmiana przynosiła pewną poprawę (przy 160 km/h) ciągle mogłem jechać z otwartym wizjerem, ale nigdy nie było perfekt. Na końcu tak czy siak wydawało mi się, że wibracje pochodzą od wiatru odbitego od ramion/barków. Koniec OT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:09, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
gregdobrynin napisał: | Wtrące jeszcze taką małą uwagę. Ta wyższa szyba od MRA (415 mm), która jest na stronie mra.de, nie jest jeszcze najwyższą szybą jaką posiada ta firma dla DL-a. Mają jeszcze wyższą szybę, a mianowicie 512 mm (!).  |
D260ST ma 57 cm (i ponad 40 cm szerokości u dołu)
Tyle że za nią turbulencji nie ma praktycznie żadnych . W środkowym położeniu patrzę nad nią, a mam 183 cm wzrostu. No i można ją mieć za mniej niż połowę ceny tej MRA, o której piszesz. Przyznam, że ja kupiłem ją wyłącznie ze względów estetycznych, a dopiero później okazało się, że nie tylko to jest jej zaletą . Niestety w lecie, kiedy jest gorąco, czacha zdrowo potrafi się podgotować, a z kolei jak jest chłodniej i jedzie się po mieście, to szyba paruje, bo nie ma wentylacji (nie pamiętam jak w najniższym położeniu). Dobrym rozwiązaniem wydaje się ta Airflow, o której ktoś pisał. Na pewno najbardziej uniwersalna spośród szyb jako takich, choć akurat wygląd nie jest jej mocną stroną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Nie 1:19, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
gregdobrynin napisał: | Wtrące jeszcze taką małą uwagę. Ta wyższa szyba od MRA (415 mm), która jest na stronie mra.de, nie jest jeszcze najwyższą szybą jaką posiada ta firma dla DL-a. Mają jeszcze wyższą szybę, a mianowicie 512 mm (!). Nie mają jej jednak na stronie, bo nie ma ona homologacji TUeV. Trzeba do nich pisac maila i wtedy poinformują. Niestety ta szyba zamiast 120 Euro, kosztuje 180 Euro. Moja ewolucja była następująca, zwykła szyba, zwykła szyba + Madstad, a na koniec wlaśnie ten wielki żagiel od MRA, ale juz bez Madstada, bo to nie miało sensu. Przy moim 188 cm, ciągle patrzyłem nad nią, ale tak na styk. Jak się trochę schyliłem to mogłem się za nią schować zupełnie. Każda zmiana przynosiła pewną poprawę (przy 160 km/h) ciągle mogłem jechać z otwartym wizjerem, ale nigdy nie było perfekt. Na końcu tak czy siak wydawało mi się, że wibracje pochodzą od wiatru odbitego od ramion/barków. Koniec OT.  |
Szybę 512 MRA ma własnie DARKOM i ja w swoim moto. Kupiłem z deflektorem okazyjnie za 250 na Allegro od gościa z forum UK. Tam są dosyć popularne. Ja z tej szyby jestem bardzo zadowolony. Chcociaż Madstad też by się przydał bo szybko można sobie ustawienia zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Nie 10:54, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dokładnie ta szyba do dostania w UK tylko (ktos pisał o tym w innym wątku) ,moja maszynka tez pochodzi z wysp
marco z Mastaedem jest naprawde mega uniwersalna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Nie 18:53, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
maro napisał: | gregdobrynin napisał: | Wtrące jeszcze taką małą uwagę. Ta wyższa szyba od MRA (415 mm), która jest na stronie mra.de, nie jest jeszcze najwyższą szybą jaką posiada ta firma dla DL-a. Mają jeszcze wyższą szybę, a mianowicie 512 mm (!). Nie mają jej jednak na stronie, bo nie ma ona homologacji TUeV. Trzeba do nich pisac maila i wtedy poinformują. Niestety ta szyba zamiast 120 Euro, kosztuje 180 Euro. Moja ewolucja była następująca, zwykła szyba, zwykła szyba + Madstad, a na koniec wlaśnie ten wielki żagiel od MRA, ale juz bez Madstada, bo to nie miało sensu. Przy moim 188 cm, ciągle patrzyłem nad nią, ale tak na styk. Jak się trochę schyliłem to mogłem się za nią schować zupełnie. Każda zmiana przynosiła pewną poprawę (przy 160 km/h) ciągle mogłem jechać z otwartym wizjerem, ale nigdy nie było perfekt. Na końcu tak czy siak wydawało mi się, że wibracje pochodzą od wiatru odbitego od ramion/barków. Koniec OT.  |
Szybę 512 MRA ma własnie DARKOM i ja w swoim moto. Kupiłem z deflektorem okazyjnie za 250 na Allegro od gościa z forum UK. Tam są dosyć popularne. Ja z tej szyby jestem bardzo zadowolony. Chcociaż Madstad też by się przydał bo szybko można sobie ustawienia zmieniać. |
Po dokładnym zmierzeniu okazuje się, że sama szyba ze złożonym deflektorem ma 480mm, a po rozłożeniu deflektora ok 512mm właśnie zmierzyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Nie 21:39, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zgadza sie(wymiary) juz gdzies to pisalem moja szyba MRA ma takie oznaczenia WVM,KBA 90512
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 21:58, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja zamowilem : Szyba MRA X-Creen-Touring "XCT"
mam nadzieje ze bedzie dobra, ma duzy deflektor, ma nadzieje ze wystarczy, mam 190cm wzrostu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Nie 22:09, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] widac ze dosc wysoka szyba i deflektor,spokojnie Ci wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pon 14:10, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tez tak mysle !
Dobrze ze jest snieg na drodze, bede dobrze widzial nawet przez przyciemiana szybe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pon 15:07, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy, troszke odbiegacie od glownego tematu V-Tolda.
Proponuje wymieniac sie opiniami o szybach MRA tutaj.
Dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:30, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dziś zamontowane:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki V-Told
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:50, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No pięknie zamontowane, dziarapl Mi to się marzy przetestować wreszcie mojego Madstada w różnych pozycjach, ale zaczynam mieć coraz poważniejsze wątpliwości czy w tym roku przyjdzie w ogóle na to pora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 7:04, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told, nie wszystko stracone.
Wystarczy wstawić dmuchawe do garażu i bedzie namiastka tunelu aerodynamicznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:31, 05 Kwi 2013 Temat postu: Nie przesadzajcie z tą zimą |
|
|
nie jest aż tak źle, w końcu asfalty są czarne więc można latać Całą zimę śmigam a odpuszczam tylko te najśnieżniejsze dni bo wtedy faktycznie szybciej samochodem. Dziś testowałem Madstada i to jest to czego szukałem Nareszcie mam wpływ na to jak szyba ma odchylać strugę syfu z asfaltu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:54, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dober, obyło się bez dmuchawy . Dziarapl, teraz mogę się zgodzić, że asfalty czarne i suche
No więc wreszcie i ja mam pierwsze testy za sobą i cóż, być może nie będę do końca obiektywny, ale działa to . Nadmienię, że jeżdżę teraz z szybą standardową (mimo że nie jest jeszcze tak ciepło i przyjemnie) i testowałem trzy położenia całego urządzenia. Generalnie rzecz ujmując, efekt, którego poszukiwałem daje po prostu pochylenie szyby (wystarczy nawet 1 cm górnej krawędzi do tyłu) - przyjmuję wtedy na kask strumień czystego powietrza bez turbulencji, od stopnia pochylenia zależy jak dużo tego powietrza i od którego momentu. Sprawdza się to w każdej pozycji, ale w najwyższej i w najwyższym ustawieniu szyby robi się chłodnawo, bo dużo powietrza wpada między szybą a owiewką z powodu powstającej tam spoooorej szczeliny. Jak szybę się trochę opuści, to jest super. Efekt jest taki jak przy zastosowaniu tej niewielkiej szyby Euro/Sporty/Sport (nie wiem która nazwa jest oficjalna):
W położeniu środkowym i najwyżej ustawionej, maksymalnie pochylonej szybie jest najlepiej, strumień powietrza jest bez zakłóceń, ale nie uderza dołem jak przy najwyższym mocowaniu i nie zawiewa tak w szyję (oczywiście przy najwyższym położeniu można sobie szybę ustawić tak jakby była w najwyższym położeniu w środkowym mocowaniu), a przy najniżej ustawionej szybie i nadal w pełnym pochyleniu jest podobnie, tylko struga uderza jeszcze niżej oraz wrażenia wizualne są inne, bo szyba jest dość nisko. W najniższym mocowaniu i najniżej ustawionej i pochylonej na maksa szybie ciągle jest strumień czystego powietrza, ale wali już prężnie w klatę i powyżej 140 trzeba się mocno trzymać, bo czuć ciśnienie. Kask też przyjmuje mocny nacisk. Po podniesieniu szyby jest lepiej, bo akurat wiatry na klacie i szyi to nie dla mnie . Co więcej przy najniższym mocowaniu, najniżej ustawionej szybie, ale najbardziej pionowo jest tak jak w oryginale, czyli są turbulencje i nie ma dobrej ochrony przed wiatrem - tego nie warto używać. Wtedy szybę trzeba i tak podnieść, czyli to niższe ustawienie nic nie daje, a lepiej mieć te parę cm regulacji możliwe do wykorzystania w wyższym położeniu, bo z najniższego i tak się nie skorzysta. Chyba że dla wyglądu i ciekawych doznań
W pozycji najwyższej i środkowej, przy najbardziej pionowym ustawieniu i szybie w najwyższej pozycji jest bardzo, bardzo dobrze i całkiem blisko świętego spokoju, który zapewnia wysoka Givi (Łukasz, zanim zamówisz Givi, to przejedź się z tak ustawioną szybą ). Spokojnie przy 140 jechałem z otwartą szybą w kasku w obu mocowaniach z takim ustawieniem szyby. Czuć więcej powietrza na ramionach niż z Givi, bo oryginalna szyba nie jest tak szeroka jak tamta, która ma ponad 40 cm szerokości u dołu. Przy szybkich przelotach obok ciężarówek przedostaje się też więcej kotłującego się powietrza z różnych stron, ale nie zauważyłem praktycznie żadnych turbulencji.
Moja rekomendacja jest taka, aby zamontować urządzenie w najwyższym lub środkowym położeniu. Najniższe daje w sumie ciekawe doznania, bo szyba w najniższym położeniu daje wrażenia jakby jej nie było, ale lepiej wykorzystać te parę cm wzwyż w razie potrzeby, bo środkowe mocowanie i szyba najbardziej obniżona i najbardziej pochylona daje w zasadzie to samo, tylko bez podwiewania kurtki
Teraz chcę zobaczyć czy z Givi uda się osiągnąć efekt braku turbulencji, ale ze spokojnym strumieniem powietrza na głowie (najniższe mocowanie, szyba najbardziej opuszczona i najmocniej pochylona), żeby w lecie nie było tak gorąco i żeby mieć trochę wentylacji w kasku, bo paruje skubaniec.
PS. Regulacji dokonywałem głównie podczas jazdy i stojąc na światłach , jedno pokrętło miałem całkiem poluzowane i podczas zmiany ustawień spokojnie całość trzymała się tylko na jednym, które luzowałem, przestawiałem szybę i dokręcałem (a jadąc już szybciej, paluchem blokowałem szybę, bo chciała się kłaść) - a następnie dokręcałem drugie pokrętło na wszelki wypadek, jak chciałem trochę przydusić. Oczywiście oficjalnie nie zalecam takiego działania
EDIT2: Tak to wygląda przy moich 183 cm wzrostu. Każdy powinien brać poprawkę na swój wzrost, jeżeli znacznie się różni od mojego, ale to już koledzy się mogą wypowiedzieć jak to u nich wygląda i z ich obecnymi szybami.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pon 20:13, 08 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 20:30, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Koniecznie opisz efekt z Givi dzieki w imieniu swoim i Kolegow za bardzo pomocny post!
....................
11/04/13 – Update
W poszukiwaniu nirvany...
Jako, ze tez ostatnio eksperymentuje duzo z szyba i Madstadem od V-Tolda opisze doswiadczenia aby podzielic sie wrazeniami, jak to dziala u mnie. Byc moze cos z tego okaze sie pomocne dla ktoregos z Kolegow.
- szyba to MRA Vario Touring z deflektorem (taka juz mial V gdy go kupilem) czarna przydymiona (gdybym kupowal sam to bym bral przezroczysta ze wzgledu na lepsza widocznosc, gdy trzeba patrzec przez nia)
- kierownik 180cm wzrostu, normalnej budowy ciala,
- maly Vee K9,
- pokrywka to integralny AGV K4 (juz niedlugo..)
Po 10tys przejechanych kilometrow od kupna najbardziej przeszkadzaly mi turbulencje na kasku na wysokosci wizjera i uszu, ktore troche trzepaly glowa i wywolywaly infradzwieki takie jakie mamy gdy jadac puszka uchylimy tylne okno odrobine. Meczylo mnie to troche stad potrzeba zmian
Po zalozeniu Madstada do aktualnie uzywanej szyby wszystko uleglo poprawie w nastepujacych aspektach:
- jest ciszej,
- turbulencje ustaly
- strumien powietrza sie ugladzil, jest plynny a nie „dziki“ jak poprzednio
Do ok. 100km/h moge jezdzic z otwarta szybka.
1. W przedziale 80-100km/h jest milo jak u mamy. Cichutko, wiatr jest nieodczuwalny. Majac zamknieta szybke szeptalem sobie cos sam do siebie i bylo to wyraznie slychac jak w domu. Ogolnie swiety spokoj! Fajnie na niedzielny cruising.
2. W przedziale 100-140km/h, ktory mnie najbardziej interesuje z racji uprawianego stylu jazdy (tyrystyka, podroze) zrobilo sie teraz analogicznie jak w pkt.1 ciszej, spokojniej. Ustaly turbulencje poniewaz struga powietrza oplywa kask na wysokosci gdzie on sie konczy, na jego czubku. Nic nie trzepie kaskiem, nie lata, jadac moge odwracac glowe i nie ma zachwian, zarzucania nia na boki. Cena jaka trzeba w pewnym stopniu za to zaplacic jest odrobina powietrza wpadajaca na ramiona, ktora mi osobiscie nie przeszkadza ale jest zauwazalna wiec trzeba wspomniec. Madstad powoduje przerwe pomiedzy korpusem motocykla a szyba jak juz Koledzy wyzej pisali, szyba nie przylega idealnie do moto wiec stad sie to bierze.
Uwazam osobiscie jednak, ze nie ma rzeczy idealnych wiec ta odrobina powietrza na ramionach jest „zaplata“ za ta cisze i spokoj przy glowie.
Co kto woli, co lubi... musi sprawdzic i odpowiedziec sobie sam.
Trzeba tez powiedziec, ze majac wiecej spokoju przy takiej konfiguracji moze w pewnych warunkach bardziej parowac wizjer, odcinajac sie od pedu powietrza, zmniejszamy troche wentylacje kasku (u mnie pojawilo sie to zjawisko gdy zaczelo kropic). Dla mnie jednak tez nie jest to problemem bo jednak gro jazdy odbywam w suchym otoczeniu a przy deszczu mozna uchylic wloty w kasku czy nawet wizjer odrobine. Jedzie do mnie wlasnie nowa szuja GT-Air, ktora ma pinlocka i pozycje city na wizjerze wiec efektu nie bedzie juz w ogole
Najlepszy i opisany powyzej efekt osiagnalem majac Madstada przymocowanego do moto w srodkowej pozycji, szyba jest na najwyzszym polozeniu, odgieta od mot na maxa a potem przyciagnieta o 1cm. Deflektor max odgiety.
Osiagnalem wiec swoja mala nirvane i na razie nie robie nic wiecej gdyz trzeba teraz ruszyc w podroz i przetestowac konfiguracje na dluzszych dystansach, w planach kilka mniejszych i wiekszych wypadow juz od przyszlego tygodnia, m.in. parotysieczna wyprawa do i po Szkocji wiec mysle, ze jeszcze cos wyjdzie w praniu i pojawia sie nowe wnioski.
Po dluzszych jakichs dystansach mysle, ze nabede Givi D260ST aby potestowac dalej czy moze byc jeszcze lepiej (lepsze nie jest wrogiem dobrego) i czy mozna sie pozbyc tej wpadajacej na ramiona strugi. W najgorszym wypadku ja sprzedam i zostane przy MRA a zdobyta wiedza bedzie bardzo cenna.
Bede pisal update po odbytych wyprawach a gdyby Ktos mial jakies pytania to chetnie odpowiem.
(szykuje sie jeszcze upgrade podnozkow na SW-Motech oraz upgrade kanapy w Mariomoto co tez nie pozostanie bez zmian na caloksztalt)
Szerokosci, Pozdrawiam!
ps. V-Told dzieki za Madstad, porady, emaile, szybka i odbyta w milej atmosferze transakcje!
ps.2 kazdy z nas jest inny i nawet sposob w jaki siedzimy na moto ma wplyw wiec prosze o pamiec, ze to wszystko bardzo osobiste odczucia!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Czw 14:09, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 16:36, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ładnie opisane! Szkoda, że nie masz jeszcze standardowej szyby, bo ciekaw jestem na ile by się opinia pokryła z moją na jej temat. Na pewno zmiana kąta eliminuje turbulencje. Wiatr na ramionach i ewentualnie pod szybą - brakuje tylko wyższej szyby. Givi mam założoną i już czeka na testy z Madstadem, ale dziś nie mam już siły, a wszędzie korki. Niby miało padać, a było sucho
Co do parowania - wtedy pozostaje chyba tylko obniżyć szybę lub jeszcze bardziej dogiąć kąt. To samo jest u mnie - niestety aby była wentylacja, musi być struga powietrza, na każdym sprzęcie. Przy większej prędkości wprawdzie takiego problemu nie będzie, a przy niższej z kolei strumień powietrza skierowany na wywietrzniki nie powinien być uciążliwy, bo turbulencje są wyeliminowane. I tak jak pisałem - część zmian (głównie kąta) dokonywałem podczas jazdy , więc szybko można to sobie zmienić.
Łukasz, również dzięki i polecam się
PS. Zostały mi jeszcze ostatnie 4 Madstady do DL'i z roczników 2004-2011.
UPDATE: Zostały już 2.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 14:05, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mAKUMBa
A2
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:14, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to nie problem czy możecie napisać jak są rozwiązane nakrętki przy górnych pokrętłach zabezpieczających to ustrojstwo przed ruszaniem się? Wystrugałem sobie przy okazji innych robót w firmie podobne blaszki a'la madstad zimą i dzisiaj miałem pierwsze jazdy testowe i na zwykłych nakrętkach nie da się zablokować wystarczająca mocno szyby i przy prędkości >100km/h szyba się składa:( Druga prawa to dolna śruba ... jak się ją dokręci za mocno to nie można przesuwać szyby jak za słabo niestety nie trzyma jej za bardzo:( będę wdzięczny za jakąś podpowiedź bo nie mam pomysłu jak to zrobić tanim kosztem a zanim zgłoszę się do tokarza po jakieś wymyślne tuleje może coś podpowiecie...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Sob 21:03, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
od wewnątrz jest plastikowe kółko którym dociskasz z drugiej strony specjalnie wyprofilowana nakretka , ma ona odpowiednie wyżłobienie które trafia w szczelinę regulacyjną pochylenia.Omyłkowo przekręciłem to odwrotnie i tez nie chciało to 3-mac wiec wiekszy docisk musi byc od wewnętrznej strony tak jak to widac na foto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Sob 21:04, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:51, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
mAKUMBa napisał: | Jeżeli to nie problem czy możecie napisać jak są rozwiązane nakrętki przy górnych pokrętłach zabezpieczających to ustrojstwo przed ruszaniem się? Wystrugałem sobie przy okazji innych robót w firmie podobne blaszki a'la madstad zimą i dzisiaj miałem pierwsze jazdy testowe i na zwykłych nakrętkach nie da się zablokować wystarczająca mocno szyby i przy prędkości >100km/h szyba się składa:( Druga prawa to dolna śruba ... jak się ją dokręci za mocno to nie można przesuwać szyby jak za słabo niestety nie trzyma jej za bardzo:( będę wdzięczny za jakąś podpowiedź bo nie mam pomysłu jak to zrobić tanim kosztem a zanim zgłoszę się do tokarza po jakieś wymyślne tuleje może coś podpowiecie...?? |
Zerknąłem na urządzenie i na górze wygląda to tak, że od zewnątrz jest element wyglądający jak nakrętka z gwintem, ale jest okrągły - nie na żaden klucz i chyba jest jakoś przymocowany bezpośrednio do zewnętrznej prowadnicy. Jego część wchodzi też w szczelinę szyny - pewnie chroniąc przed gwintem śruby. Między tym, a metalową prowadnicć chyba nic nie ma. Między metalowymi prowadnicami jest coś, co wygląda jak miękka podkładka z jakiegoś materiału, bardzo cienka. Po drugiej stronie - od strony prowadnic jest najpierw plastikowy element, który chyba zintegrowany jest z metalową podkładką w kształcie delikatnego stożka. Nie umiem powiedzieć, czy jest to jakoś przyklejone/przymocowane do tej drugiej prowadnicy. Dalej jest pokrętło dociskowe z plastikową nasadą, która dociska stożko-podkładkę z plastikiem na końcu. Dolne śruby to nakrętka od zewnątrz, którą od prowadnic oddziela plastikowy, okrągły element, między dwiema prowadnicami chyba znów jest ten cienki element wyglądający jak jakaś miękka lub ewentualnie plastikowa podkładka, a od wewnątrz zdaje się, że tylko łeb śruby. To wszystko przychodzi zmontowane, więc nie wiem czy nie ma tam jeszcze czegoś pomiędzy i co jest jak z czym połączone.
Pierwsze Madstady też miały problem ze składaniem się przy większej prędkości, szczególnie przy dużych szybach. Parę lat temu dokonano modyfikacji i od tamtej pory nie ma takiego problemu. Niestety nie wiem jak tamte były skonstruowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mAKUMBa
A2
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:14, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za podpowiedzi. Teraz już wiem mniej więcej w którą stronę "iść" z tematem i widzę, że bez tokarza się nie obędzie...
Jak mi się uda coś wymodzić sprawnego to się podzielę na razie nie chcę bubla opisywać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:12, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Oki, pierwsza jazda z Givi i Madstad - urządzenie w najniższym mocowaniu, szyba najbardziej obniżona i największy kąt. Jest nieco niżej niż w środkowym mocowaniu bez Madstad, a wrażenia takie same - cisza, spokój, owadów na barkach ani kasku nie będzie, turbulencji nie ma. Zależnie od wiatru, czasem czuć powietrze nad kaskiem. Po delikatnym pochyleniu górna część kasku dostaje wentylację (Viva!!), a po maksymalnym cały kask - od brody wzwyż (wszystko najniżej). W tej konfiguracji ścigałem się z GT-R'em (przegrywając!!) i około 200 km/h mocno wieje w głowę i szum wiatru robi się głośny.
Po podniesieniu i wyprostowaniu szyby patrzyłem już przez nią. Jedzie się jak w samochodzie - zero wiatru. W najniższym mocowaniu po podniesieniu urządzenia szyba jest moim zdaniem wyżej, niż w najwyższym mocowaniu bez Madstada. A są jeszcze dwie górne pozycje . W każdym razie wrażenia ciekawe, bo po prostu nie ma wiatru w ogóle - można jechać i jechać i mieć wrażenie, że jedzie się w próżni. Świetna sprawa. Givi + Madstad --> dla mnie rozwiązanie zdecydowanie najbardziej uniwersalne. Nie wykluczam jednak, że w bardzo gorące dni będę szyby zamieniał do jazdy po mieście dla efektu jazdy bez szyby.
Jedna uwaga - jak pierwszy raz podniosłem Givi, rozpędziłem się do 180 km/h, jedna strona Madstada sama się przestawiła. Dokręcałem pokrętła tak jak przy oryginalnej szybie, tak aby jednym ruchem można było poluzować pokrętła i zmienić pozycję (jedno miałem w ogóle słabiej dokręcone). Tutaj trzeba mocniej dokręcić OBA pokrętła, bo przy takich prędkościach może się przestawiać.
Nie umiem na razie powiedzieć, czy jakbym nie miał Givi, to zdecydowałbym się na jej zakup. Nie jeżdżę dużo - szczególnie w trasie, więc ciężko powiedzieć, ale w takiej sytuacji jak twoja, Łukasz, zdecydowanie brałbym tę szybę pod uwagę. Nie wiem jednak jak się ma MRA do Givi, ale Givi to 100% spokoju przy każdej prędkości. W razie czego strumień powietrza na sam kask można mieć bez problemu - to też już wiem. Ale tylko na kask, wrażenia jazdy całkiem bez szyby nie dostaniesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:11, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
obiecany ciag dalszy zamieszczonego wyzej postu "w poszukiwaniu nirvany"
Nirvana osiagnieta..... )
Po pojezdzenu dwoch miesiecy z MRA Vario Touring + deflektor i Madstadem bylo dobrze ale nadal nie idealnie i nie tak jak bym chcial. Przekonany wiec opiniami V-Tolda nt. Givi D260ST postanowilem ja kupic i zamontowac. Mam teraz nawiniete jakies dwa tysiaca w takim polaczeniu i moge zameldowac, ze JEST IDEALNIE!
Po pierwsze uwagi dla potencjalnego nabywcy, jak juz chyba bylo gdzies wspominane nie kupujcie D260ST jesli nie macie w planach Madstada albo innej rzezby gdyz przy maksymalnym skrecie kierownicy lustertka pukaja w szybe wraz z handguardami. Madstad odsunal ja o tyle, ze powstala malutka przestrzen wiec problemu nie ma. Nie polecam tez jej kupna jesli nie bedziecie mieli systemu regulacji kata gdyz przy malej predkosci, jak bedzie goraco lub przy kombinacji obu bedzie wam za cieplo i duszno. Jak nie ma strugi powietrza to nie ma wentylacji- naturalne.
Jesli wasz kask nie ma pinlocka to tez pojawi sie problem parowania szyby.
Z powyzszych przyczyn tylko dwa dni mialem zalozona nowa Givi bezposrednio do czaszy, zaraz potem przyszedl Madstad i sprawe zalatwil.
Madstad mam przymocowany do motocykla w najnizszym polozeniu, po wykonaniu szeregu jazd i poprawek przygialem go sobie jakies 1,5-2cm i rezultatem jest kompletny BRAK TURBULENCJI, CISZA oraz BRAK OWADOW na kombinezonie i kasku. Nie trzepie mi juz glowa, jest bezszumnie. Jak w bance mydlanej.
Jazda nabrala dla mnie nowego wymiaru i stala sie pieknie przyjemna. Mysle, ze kazdy turysta walacy duze dzienne przebiegi doceni. Ja robie duzo trasy i malo miasta ale gdyby przyszlo mi utknac gdzies w aglomeracji to po prostu przygne bardziej szybe aby stworzyc przeplyw powietrza i komfortowo sie wentylowac.
Przy wyprostowanej pozycji patrze ponad szyba, jak sie zegne do dzidowania to przez.
W tym polaczeniu gdy chce moge spokojnie utrzymywac predkosc przelotowa 160km/h i jest przyjemnie.
Stary kon dostal jakby nowe podkowy
ps. MRA Vario Touring z deflektorem jeszcze dzis na sprzedaz a dziale Gielda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Czw 15:13, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacq
Motocyklista
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Otwock/Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:55, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To ja powiem, że nawinąłem 5000 już z madstadem + oryginalna szyba + deflektor darkojak i jest zajebiaszczo praktycznie w każdym położeniu.
Zapomniałem co to wibracje na kasku.
WYpracowałem sobie 2 ulubione położenia:
-na maksa w górę i pochylona do połowy (na trasę) - trzy dni temu 12h jazdy (Chorwacja-Polska) ze średnią 130-140 km/h i było ok
-na maksa w dół i pochylona na maksa do tyłu (na miasto i trasę w deszczu)
Jak ktoś się zastanawia, to już może przestać.
Madstad to mój najlepszy zakup motocyklowy poprawiający komfort ever!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacq dnia Czw 17:58, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|