Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kiedy trzeba wymienić opony?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 19:20, 25 Sie 2011    Temat postu: Kiedy trzeba wymienić opony?

Pytanie jest z pozoru banalne.
Ale... no właśnie. Kiedy jest ten moment, że wiadomo - gumy są do wymiany. Po jakim przebiegu? Przy jakiej głębokości bieżnika? No ale w którym miejscu? Na środku gumy? trochę z boku? Po ilu latach i czy to ma znaczenie.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:03, 25 Sie 2011    Temat postu:

Chyba jest kilka znaków, skłaniających do wymiany opon.
1. wiek opony. 5 lat to granica
2. zużycie - znaczniki w bieżniku. Jeśli znaczniki zrównają się z górą bieżnika, to opona do wymiany
3. uszkodzenie opony.
Ale to moje zdanie i być może są inne kryteria. Wiadomo, jak masz opony zużyte i do znaczników brakuje Ci np 2 mm a wybierasz się w podróż np 6 000 km, to też rozsądek mówi żeby wymienić.
Oryginalne opony wymieniłem po około 18 000 km. Bieżnika było dość spora ale przednia zaczęła się ząbkować.
Przebieg ma raczej drugorzędny wpływ na zużycie opon. Norweskie asfalty "zjadają" opony w oczach (nie byłem ale czytałem).
W naszych motkach opony zużywają się bardziej na środku bieżnika niż na bokach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 20:46, 25 Sie 2011    Temat postu:

...
4. rozsadek - nie wybierzemy sie zaladowanym motocyklem do skandynawi z 3 mm bieznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:34, 27 Sie 2011    Temat postu:

Gdy wymieniałem swoje po 18 tys km miały jeszcze dużo mięsa, ale przednia była straszliwie spękana między klockami bieżnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:57, 27 Sie 2011    Temat postu:

Zasada jest bardzo prosta, jeżeli jeden z poniższych punktów jest spełniony to opona jest do wymiany:

1. Jakiekolwiek uszkodzenia opony, pęknięcia itp.
2. Bieżnik osiągnął wymiar graniczny. Każda opona ma wskaźnik zużycia TWI, jeżeli osiągnęliśmy ten poziom to czas na zmianę.
3. Opona starsza niż 3 lata. Mam tu na myśli nie wiek opony bo producenci dopuszczają 5 lat, tylko czas użytkowania opony. Czyli przykładowo kupujemy nową oponę wyprodukowaną 2 lata temu i nie jeździmy na niej więcej niż 3 lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miccal
Motocyklista



Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce

PostWysłany: Śro 15:42, 31 Sie 2011    Temat postu:

w temacie spytam,, czym spowodowane są pęknięcia wokół bieżnika , przyglądałem sie mojej przedniej po 14 tysiącach fabrycznej gumy, wygląda hmm średnio. dlaczego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Śro 15:46, 31 Sie 2011    Temat postu:

a no właśnie a moja po 17 tys. nie ma pęknięć. O co ho?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:47, 31 Sie 2011    Temat postu:

miccal napisał:
w temacie spytam,, czym spowodowane są pęknięcia wokół bieżnika , przyglądałem sie mojej przedniej po 14 tysiącach fabrycznej gumy, wygląda hmm średnio. dlaczego?


Moja też je miała. To chyba ze starości - w końcu jak się starzejesz, to też masz coraz więcej zmarszczek Smile. Chyba tak strasznie to nie przeszkadza. Dojechałem tę oponę - 25 tyś. z przodu, bieżnika już niewiele, ale zaczęło mi trochę trzepotać kierownicą po puszczeniu jej koło 60 km/h. Dziś wymieniłem, lepiej się skręca (nie jest płaska) i nie ma trzepotania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miccal
Motocyklista



Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce

PostWysłany: Śro 19:00, 31 Sie 2011    Temat postu:

teza o starości raczej odpada, mam rocznik 10 wątpię by suzuki poleciało w h i założyło na 1 montaż stara oponę,
moto przechowywane w garażu nei pod chmurką o prawidłowym ciśnieniu regularnie kontrolowanym..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 19:31, 31 Sie 2011    Temat postu:

Moja miała już 6 lat (opona z 2005)... Wydaje mi się, że co najmniej od dwóch lat pęknięcia już były. Ale pewnie masz rację - teza o starości widać nietrafiona Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 21:13, 31 Sie 2011    Temat postu:

wszystko zalezy od tego jak lezy Very HappyVery Happy

rozne czynniki wplywaja na pekanie opony
wiek
czestosc uzytkowania motocykla
warunki na drodze
warunki atmosferyczne
styl jazdy
miesce parkowania motocykla
itd itd

i teraz rozne wypadkowe polaczenia powyzszych sprawiaja ze opony zaczynaja pekac bez wzgledu na swoj wiek.

Ja tez mailem dwuletnia batllewings a wygladala co najmniej jakby z 10 lat miala.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin