|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 13:49, 06 Lut 2014 Temat postu: jaka osłona silnika do nowego DL650 |
|
|
chciałem zapytać posiadaczy nowego DL650 jaką osłonę polecają do tego motocykla ?
W szczególności interesuje mnie plastikowa osłona Suzuki, gdyż wydaje się najmniej obniżać i tak nieduży prześwit i (chyba) jest najbardziej cofnięta od przedniego koła. Jaka jest jej cena w Suzuki? Czy osłona ta jest wytrzymała czy ugina się, czy w razie ugięcia jest możliwość uszkodzenia filtra oleju, czy też raczej to wykluczone? Czy po najechaniu na przeszkodę (np. wysoki krawężnik) motocykl szoruje rurami i katalizatorem po przeszkodzie, czy też jakoś minimalnie ten plastik osłania spód przed pogięciem? Czy osłona taka pasuje do gmoli Givi a jeśli nie to jakie można do niej założyć?
Jeśli ktoś ma taką osłonę może wrzuciłby fotki motocykla z profilu ale nie pod kątem, tak żeby było widać dokładnie w jakim zakresie osłona zapewnia ochronę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 13:55, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 14:00, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Grzesiek, jesli oswietlenie w garazu pomoze,to pomierze i zrobie fotki jednej i drugiej oslony.
Przez zime mam 2 nowe v-stromy w garazu-jeden z oslona z tworzywa, a drugi (moj) alu od Letka.
Chyba,ze w przyszlym tygodniu wpadniesz i sam zobaczysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:21, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
wpadł bym chętnie, nie ma to jak zobaczyć osobiście co i jak
Niemniej jednak pomiary i fotki na pewno przydadzą się innym, którzy zastanawiają się nad tym samym zagadnieniem.
Osłona Suzuki jest chyba najdroższa ze wszystkich, ciekaw jestem jak z jej funkcjonalnością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 14:39, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
OK
Bede osiagalny od wtorku do czwartku,a moze i piatku.
Przeslij mi tez swoj nr tel,bo stracilem wszystkie kontakty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Czw 15:36, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Rok temu taką osłonę jeden salon wycenił na kwotę 1164zł gdy robił cennik na cały motocykl z wyposażeniem dodatkowym. Gmole oryginalne wyceniono na 928zł a "zamienniki" Kappa 439zł. Nie było przeciwwskazań że nie mogą być inne niż oryginalne ani to że muszą być gmole bo montaż może być bez nich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Czw 20:59, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Plastikowa atrapa, bo osłoną tego nazwać nie można to bardziej dekoracja niż ochrona. Koledze popękała i wymienił na aluminiową.
Na forum jest conajmniej trzech dostawców takich osłon.
Ja używam zestawu HEED'a choć jeszcze nie miałem okazji przekonać się o jego skuteczności, to wygląda solidnie. Blacha aluminiowa 4 mm, spawy równe i estetyczne.
Droga też jakoś nie była. Za zestaw (osłona, gmole, centralka) zapłaciłem 1100 pln.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jardek dnia Czw 21:00, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:59, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jardek napisał: | Plastikowa atrapa, bo osłoną tego nazwać nie można to bardziej dekoracja niż ochrona. Koledze popękała i wymienił na aluminiową. | To jestem zaskoczony, tworzywo wygląda na solidne, chyba jakiś rodzaj ABS. A może kolega ma taki styl jazdy, że i aluminium popęka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Pią 8:40, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Też byłem zdziwiony i przyznam się że właśnie to zadecydowało o wyborze aluminiowej a nie z tworzywa, choć zdecydowanie wyglad tej akcesoryjnej jest korzystniejszy.
Jest jeszcze kwestia zamontowania samej osłony, najkorzystniejszym sposobem wydaje się być montaż z przodu do gmoli a z tyłu do obejmy mocowanej do otworów fabrycznych.
W przypadku osłony sw-motech sprawa wygląda już inaczej ale to widać na ich stronie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 9:16, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Firmowa oslona z tworzywa pelni bardziej funkcje dekoracyjna. Trzeba przyznac,ze zamontowana na V-Stromie dodaje mu uroku Faktycznie jest z dosc elastycznego tworzywa (podobnie jak blotnik) i ma na celu lekko sie uginac, a nie pekac.
Jednakze jako ochrona przed ewentualnymi uszkodzeniami-kiepsko. O ile udalo mi sie zauwazyc, to rury o dolu sa niechronione. Generalnie caly dol jest otwarty-zabudowa tylko z 3 stron.
Co innego oslona alu by Letko. Wyprofilowana,mocna,sztywna. Nie ma obaw,ze cos sie stanie.
I teraz najwazniejsze-wielkosc przeswitu jednej i drugiej bez roznic!
Po weekendzie wyciagne motki na swieze powietrze i zrobie zdjecia.
To taka relacja "na goraco" z garazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 15:26, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Czasem głupi zjazd z krawężnika może skończyć się źle. O skuteczności osłony z blachy przekonałem się już nie raz i jestem pewny plastikową roztrzaskałbym kilkukrotnie a przy okazji cos uszkodził w silniku.
Lubie zjechać z czarnego i polatać w terenie, jak dla mnie osłona to podstawowa rzecz którą trzeba założyć do V-stroma podobnie jak gmole.
Gdzieś czytałem tu na forum o osłonie alu, jedna osoba pytała po co zakładac skoro nie ma takich zagrożeń jeżdżąc po leśnych ścieżkach i szutrach. Na to drugi mu odpowiedział załóż, przejedź sie po szutrach i będziesz słyszał po co. Kamienie z pod koła odbijają się od silnika (czego nie słychać), lub od osłony jeśli ktoś taką posiada. Z osłoną znacznie łatwiej jest się prześliznąć przez wszelkie przeszkody.
Obniżenie prześwitu mając osłone alu to tylko złudzenie, bo nagle zapełnia się powierzchnia miedzy filtrem a kolem, jest czegoś więcej... na różnych zdjęciach możesz zobaczyc że osłona od spodu ma wycięcie na wydech który jest położony najniżej. Kiedy ją założysz zobaczysz sam, że prześwit wcale się nie zmienia, jest równa dla poziomu wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 15:31, 07 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 2:45, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Obniżenie prześwitu mając osłone alu to tylko złudzenie, bo nagle zapełnia się powierzchnia miedzy filtrem a kolem, jest czegoś więcej... na różnych zdjęciach możesz zobaczyc że osłona od spodu ma wycięcie na wydech który jest położony najniżej. Kiedy ją założysz zobaczysz sam, że prześwit wcale się nie zmienia, jest równa dla poziomu wydechu. |
No właśnie w tym problem, że nie jest to złudzenie.
Osłona obniża prześwit i nie ma o czym dyskutować.
Popełniasz podstawowy błąd i mierzysz prześwit jako odległość osłony od ziemi. Niestety osłona w poziomie wystaje dużo ponad filtr oleju.
Jeżeli motocykl porusza się po płaskiej powierzchni to rzeczywiście prześwit się nie zmniejsza. Problem zaczyna się jak podjeżdżasz lub zjeżdżasz z wysokiego krawężnika.
Tak łopatologicznie to wyobraź sobie samochód, który ma prześwit 0.5m ale niestety posiada też zderzak o długości 10m. Jakiekolwiek wzniesienie spowoduje przytarcie o glebę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 2:52, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
to prawda, zahacza się zwykle przednią częścią tej osłony, nie tylną. Dlatego pytałem o odległości obu osłon od przedniego koła bo metalowe wydają się być bliżej koła niż plastik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 8:11, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
W samochodach to się nazywa kąt natarcia chociaż w tym przypadku to raczej jest kąt rampowy, ale nie demonizowałbym tego zjawiska. Osłona nie wyprzedza motocykla tylko silnik. W momencie najazdu na krawężnik prześwitu i tak jest dużo więcej niż zwykle, bo przednie koło jest już na krawężniku czy innej przeszkodzie.
Dlatego w motocyklach enduro z przodu osłony silnika często montuje się narzędziówki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Sob 8:24, 08 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:11, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: |
Osłona obniża prześwit i nie ma o czym dyskutować.
|
Niestety nie masz racji.
Z wikipedi
"Prześwit oznacza odległość pomiędzy poziomem jezdni a najniżej (oprócz kół) położonymi elementami podwozia pojazdu."
W DL najniżej jest wydech/ centralka jeśli jest.
Sporo latam poza czarnym , mam płytę i nic a nic nie zmniejszyła mi prześwitu.
Fakt, często gdzieś się nią gwizdnie ale to nie ma nic wspólnego z prześwitem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Nie 17:11, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 19:11, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nieprosty ma racje ! moze uzyto jako "przeswit" niewlasciwego slowa, Ale jak ktos ma troche wyobrazni zrozumie o co chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:23, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Genaralnie @sladek ma rację. Jeżeli chodzi o książkowy prześwit to się nie zmienia.
Użyłem słowa prześwit w przenośni prawidłowo powinno być tak jak koledzy napisali kąt natarcia choć też nie jestem przekonany czy w tym konkretnym przypadku jest to określenie prawidłowe bo rozmawiamy o przestrzeni przed silnikiem.
Generalnie chodziło mi o to, że np. zjeżdżając z wysokiego krawężnika lub kamienia może się zdarzyć, przywalenie osłoną gdzie w przypadku jej braku po prostu byśmy przejechali nie zawadzając niczym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Wto 21:28, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jesli wjezdajac na cos mozesz zawadzic plytą to zawadzisz tez filtrem oleju. Jak cos jest za wysokie i waskie to mozesz po prostu gruchnac rurą od wydechu jak np kraweznik byl za wysoki. Kat natarcia na przeszkode w motocyklu chyba tez nie jest staly, bo przeciez wjezdza na nia przednie kolo, ktore ppdnosi ci calosc do gory, to nie jest wcale porownywalne do zderzaka w samochodzie.
Jezdze calkoem sporo dlem w szutrach i kamieniach i plyta to koniecznosc. Polecam to co sprzedaje Letko na tym forum. Wyprobowalem wielokrotniez m.in. w Albani gdzie ja mocno pocielo i pozlobilo gdy zawieszalem.sie na niej na kamieniach, ale nie ustąpila. Przeswitu w moim vstromie model z 2012 r zmniejszyla lyle.co grubosc blachy, czyli ok 3 mm. Poza tym w nowym modelu skoz zawieszenia jest o cm wiekszy wic i przeswit w porwnaniu jest o cm wiekszy. Sorry za bledy, pisze to z telefonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:59, 18 Maj 2014 Temat postu: Re: jaka osłona silnika do nowego DL650 |
|
|
Czy w nowym 650 oryginalna plastikowa osłona silnika Suzuki uniemożliwia założenie gmoli Givi ? Wydaje mi się ze gdzieś tutaj taka informacja się przewinęła ale nie jestem pewien.
A może jednak się mylę i ktoś ma takie zestaw?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 23:28, 18 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 8:20, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Zerknij na aluminiową osłonę givi.
Moim zdaniem najładniejsza i jedyna nie wyglądająca jak szufla pod silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo81
A1
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:15, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Mam osłonę Givi w nowym DL-650. Spełnia swoją rolę ale:
- mocowanie jest takie ze dodatkowo obniża prześwit (z dala od silnika). Z drgiej strony może to też być plus gdyż przy silnym udeżeniu wygną się blaszki mocujące zanim ukruszy się blok silnika.
- zaczepiłem nia już i o krawężnik i o koleinę z ziemi. Krawężnik uszkodził mi śrubę (imbus) mocująca osłonę (starł łepek) i cięzko był mi ją odkręcić potem do wymiany oleju. Koleina z ziemii (lekkie muśnięcie) spowodowała jekkie wklęśnięcie się osłony w tym miejścu (ledwie widoczne).
- kolor aluminium tej osłony na żywo jest jakby inny niż na obrazkach od Givi (bardziej biała - matowa). Nie pasuje do żadnego innego elementu moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|