|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:23, 16 Lis 2010 Temat postu: filtr powietrza |
|
|
hej,
mam pytanie odnosnie filtra powietrza.
Czy taki bedzie pasowal do 650 K5 ???
w nawiazie jest napisane "bez uszczelki", co to oznacza??
moze polecacie jakas inna lepsza firme???
Ktos uzywa tych filtrow u siebie?
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam i z gory dziekuje za podpowiedzi.
Maciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:05, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z zamienników dobre są Hiflofiltro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:15, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam w Hiflo też nie ma uszczelki, ja musiałem sobie przełożyć ze starego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Wto 20:44, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buli
A2
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 21:39, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: | Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj. |
no tak, ale w/g mnie kombinowaniem jest zakup k&n'a
bo ten jest drogi, wymaga obsługi - czyli koszty rosną
a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje
wracając do tematu złego słowa o Delo powiedzieć nie mogę, ale wolę Hifo
cena podobna a wszędzie można kupić i na pewno będzie dobry
jak już napisano też nie ma uszczelki, trzeba przełożyć ze starego filtra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:43, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
buli napisał: | vpawel napisał: | Kup sobie K&N.O ile pamiętam to chyba SU1002 ale sprawdź w katalogu i nie kombinuj. |
no tak, ale w/g mnie kombinowaniem jest zakup k&n'a
bo ten jest drogi, wymaga obsługi - czyli koszty rosną
a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje
|
No tak ale kupujesz K&N raz a potem tylko czyścić co jakiś czas. Koszt K&N'a to około 230zł + zestaw czyszczący 60zł =290zł komplet (zestaw myślę starczy na 2 czyszczenia)
Filtr Hiflo - około 100zł i średnio po 12-18tys do wyrzucenia.
Jeżeli ktoś zamierza sprzętem zrobić większy przebieg to K&N jest bardziej opłacalną inwestycją. W moim przypadku koszt zakupu zwróciłby mi się już po sezonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buli
A2
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 23:08, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: |
Filtr Hiflo - około 100zł i średnio po 12-18tys do wyrzucenia.
Jeżeli ktoś zamierza sprzętem zrobić większy przebieg to K&N jest bardziej opłacalną inwestycją. W moim przypadku koszt zakupu zwróciłby mi się już po sezonie. |
ok, jeśli ktoś jeździ bardzo dużo, to k&n może mieć uzasadnienie
ale żeby koszty się wyrównały trzeba zrobić ponad 50kkm, dla mnie minimum 6 lat
(hiflo można kupić za 80zł , czyli 1/3 ceny k&n)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:08, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
kupuj kna i juz. 230 pln to raptem 3 tankowania, a o filtrze zapominasz na 50-80 tys. km (chyba ze non stop jezdzisz po pustyni).
Po 50 tys. kupujesz zestaw do czyszczenia tak jak Mlody napisal wyciagasz filty, stwierdzasz, ze jeszcze nie trzeba go myc i znowu zapominasz.
oczywiscie wymiane i czyszczenie robisz sam bo to dziecinnie latwe, a nie dajesz nabic kase w serwisach... no i przy okazji poznajesz budowe DLa co moze sie kiedys przydac.
edit: ja wlasnie 2 sezon mam DLa i juz 50k jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 23:09, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawluk
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 1:30, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
buli napisał: |
a jeśli idzie o "tuning" to bez wymiany dysz w gaźnikach g.. daje
|
hmmm...
p.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Śro 12:45, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:24, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że nie mam gaźników w dl-u bo już się wystraszyłem, że niepotrzebnie K&N zamontowałem.
U mnie po 25 ty.km na K&N (trochę szutrów było, ale generalnie asfalt) dla swojego dobrego samopoczucia wyczyściłem go i nasączyłem tym preparatem (nie musiałem kupować bo kolega w EXC450 ma K&N i używa tego "oleju" b. dużo...), ale tak naprawdę to nie wymagał wielkiego czyszczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Śro 18:15, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja swojego zamontowałem jak motorek miał 1000kemów.Oryginalny od razu wyp.....m.
Co 12tysi czyszczę i nasączam bo częściej nie ma sensu.Dawno się zamortyzował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 22:58, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Fiter K&N zakupiłem u Tomka w moto bagazu koszt 200 zł . jest okey .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:36, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też miałem K&N, myłem go płynem do mycia silników a nasączałem smarem do łańcucha w spray-u i też było dobrze!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jelad
A1
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Nie 17:57, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja kupuję w Inter-Motors za 80 zł Hiflo mają uszczelkę-gotowe do montażu, ale co sezon około 9 tyś km wymiana, czyli K&N w rezultacie nie wychodzi drogo, warto więc chyba rozważyć większe koszty zakupu K&N
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 19:56, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jeżdze na tym filtrze DELO i jest sympatycznie,
są dostepne filtry, dobre i tanie firmy Vicma, jeszcze nie znanej na polskim rynku a popularnej na zachodzie, dostepne sa tu: [link widoczny dla zalogowanych] a cena do DL1000 to 69zł. co do sklepu to moge polecici bo robie tam zakupy osobiście.
a co do KN to pieniadze w błoto, bo motocykl zaczyna wiecej palic (nie wiele wiecej ale troszkę tak) a na przykład 100ml/100km wieksze apalanie to od wymiany do wymiany czyli po 18000km przy cenie benzyny 4,6zł to 83złote, wiec gdzie KN sie opłaca???? w opowieściach albo na torze wyścigowym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 20:01, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 9:13, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj w serwisie w Radomiu usłyszałem, że montowanie filtra K&n jest szkodliwe dla silnika.Ze jest to filtr który ma poprawiac osiągi silnika a nie dbac o silnik.Że jest rzadki, że przepuszcza kurz i w efekcie niszczy pierścienie.
Włos mi się zjeżył po tym info bo mam taki założony od niedawna.
Pytanie mam do kolegów którzy jeżdżą na k&n jakiś już czas: czy przy wyciąganiu filtra do mycia jest kurz pomiędzy filtrem a silnikiem??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 9:34, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
*jacek* napisał: | Wczoraj w serwisie w Radomiu usłyszałem, że montowanie filtra K&n jest szkodliwe dla silnika.Ze jest to filtr który ma poprawiac osiągi silnika a nie dbac o silnik.Że jest rzadki, że przepuszcza kurz i w efekcie niszczy pierścienie.
Włos mi się zjeżył po tym info bo mam taki założony od niedawna.
Pytanie mam do kolegów którzy jeżdżą na k&n jakiś już czas: czy przy wyciąganiu filtra do mycia jest kurz pomiędzy filtrem a silnikiem?? |
U mnie kurzu żadnego nie było. Airbox czyściutki.
Filtr był brudny jak cholera. Po wymyciu, nasączam preparatem K&N (oleisty taki).
Powietrza puszcza więcej bo ma większą powierzchnie filtracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:17, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Filtr K&N jest "rzadszy"od papierowego - to prawda. I jego funkcją nie jest lepsza ochrona silnika niż to robi filtr papierowy - też prawda. Jednak opowieści o niszczeniu silnika to chyba trochę nadużycie teorii.
Ideą filtra K&N jest primo wpuszczenie do silnika większej ilości powietrza (co w połączeniu ze zmienionymi mapami i wydechem powinno podnieść osiągi silnika), a secundo wyeliminowanie konieczności kupowania za każdym razem nowego filtra papierowego. Nie do przecenienia jest możliwość umycia filtra w trasie po jakimś wyjątkowo paskudnym, zakurzonym, piaszczystym odcinku. Wystarczy umyć, wysuszyć, w razie braku specjalnego natłuszczacza w warunkach polowych ludzie psikają smarem łańcuchowym i motocykl znowu oddycha, przy zapchanym filtrze papierowym wiele opcji z dala od sklepów motoryzacyjnych nie masz - może co najwyżej dziurki w nim porobić lub wywalić całkiem i liczyć na opatrzność...
Zrobiłem Vstromem z K&N prawie 50 000 i silnik nie zdradzał żadnych oznak "zniszczenia" - airbox przy każdym serwisie i sobie przecierałem, jakiś tam kurz pewnie był, ale przy papierowym filtrze też był...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:42, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Filtr K&N jest "rzadszy"od papierowego - to prawda. I jego funkcją nie jest lepsza ochrona silnika niż to robi filtr papierowy - też prawda. Jednak opowieści o niszczeniu silnika to chyba trochę nadużycie teorii.
Ideą filtra K&N jest primo wpuszczenie do silnika większej ilości powietrza (co w połączeniu ze zmienionymi mapami i wydechem powinno podnieść osiągi silnika), a secundo wyeliminowanie konieczności kupowania za każdym razem nowego filtra papierowego. Nie do przecenienia jest możliwość umycia filtra w trasie po jakimś wyjątkowo paskudnym, zakurzonym, piaszczystym odcinku. Wystarczy umyć, wysuszyć, w razie braku specjalnego natłuszczacza w warunkach polowych ludzie psikają smarem łańcuchowym i motocykl znowu oddycha, przy zapchanym filtrze papierowym wiele opcji z dala od sklepów motoryzacyjnych nie masz - może co najwyżej dziurki w nim porobić lub wywalić całkiem i liczyć na opatrzność...
Zrobiłem Vstromem z K&N prawie 50 000 i silnik nie zdradzał żadnych oznak "zniszczenia" - airbox przy każdym serwisie i sobie przecierałem, jakiś tam kurz pewnie był, ale przy papierowym filtrze też był... |
Marcin, sama prawda, jednak jak słusznie zauważyłeś, z powodu większej ilości powietrza, delikatnie zmienia się skład mieszanki. Silniki gaźnikowe wymagały w tej sytuacji regulacji gaźników a nawet wymiany dysz paliwowych. Silniki wtryskowe do pewnego stopnia radzą sobie ze zwiększoną ilością powietrza z pomocą czujników, ale odczuwalna jest zmiana w pracy silnika i tu też należało by się zmienić skład mieszanki i mapy zapłonu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 11:43, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 11:49, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Słuchaj Maga dobrze prawi ja mam filter K&N od 30000 km wydech leosia i nic się nie dzieje . Opinia osoby z serwisu chyba troche na wyrost .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 12:33, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Nie jest to niestety pierwsza osoba, która tak się wypowiada o KNach. Niestety wśród motocykli znajomych czy osób, które przyjeżdżały do mnie do warsztatu też można było zauważyć zależność pomiędzy filtrem powietrza, a braniem oleju przez silnik... Ja bym tego wynalazku w życiu do swojego motocykla nie założył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 13:18, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
30000 km na K&N i zadnego ubytku oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:32, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jak się trochę poszpera w sieci to można na różnych forach znaleźć parę obrazków pokazujących różnice pomiędzy filtrem papierowym a KN i nie wygląda to tak pięknie. Owszem przepuszcza więcej powietrza ale też więcej syfu.
Ja osobiście bym tego nie zakładał. Ewentualny przyrost mocy w DL'u jest na granicy błędy statystycznego. To nie maszyna wyścigowa by się liczyła każda sekunda.
Z tym, że filtr starcza na całe życie to też nie do końca prawda bo i tak musimy ponosić koszty na środki do czyszczenia filtra.
O ile ktoś nie jeździ codziennie po pustyni to aż takie wielkie oszczędności to nie są.
Sprawa jest trochę podobna do sławnych świec irydowych. Wszyscy kupują bo starczają na wieki. Tyle tylko, że nikt jednoznacznie nigdzie nie piszę jaki jest bezpieczny przebieg dla świec irydowych w DL650.
Serwisówka zaleca zmianę zwykłych świec co 12000km. Ogólnie wiadomym jest, że starczają na spokojnie 24000km. Ja osobiście zmieniam co 12 dlatego ponieważ te 12000km jest rzeczą pewną.
Robię często długie przeloty i średnio mnie bawi stanie przy trasie bo akurat świeca dokonała żywota ze względu na bystrego właściciela, który zaoszczędził 100 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Sob 10:06, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kurde a ja na oryginalnych świecach zrobiłem 30 tys km Całe szczęście że nie musiałem wymieniać na drodze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:19, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem na świecach z czystym sumieniem można zrobić 24tys. km i wcale nie muszą być to irydowe. Honda zaleca wymianę świec właśnie co 24tys. czyli co 2 wymiana oleju, przy czym akurat do Varadero zalecane są właśnie irydowe. Wymiana świec co 12tys. w Suzuki zdecydowanie podyktowana jest na wyrost. A ew. spadek sprawności świec następuje stopniowo i w przypadku zużytych świec może objawiać się problemami z zapłonem zimnego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:53, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Moim zdaniem na świecach z czystym sumieniem można zrobić 24tys. km i wcale nie muszą być to irydowe. Honda zaleca wymianę świec właśnie co 24tys. czyli co 2 wymiana oleju, przy czym akurat do Varadero zalecane są właśnie irydowe. Wymiana świec co 12tys. w Suzuki zdecydowanie podyktowana jest na wyrost. A ew. spadek sprawności świec następuje stopniowo i w przypadku zużytych świec może objawiać się problemami z zapłonem zimnego silnika. |
Pewnie masz rację. Chociaż z drugiej strony za 100zł oszczędności naprawdę wolę mieć święty spokój w podróży.
Zdaje sobie sprawę, że są osoby które na świecach zrobiły w DL650 i 50000km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:40, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
tak, znów nie na temat
GDYBY KTOŚ podzielił sie jeszcze swoimi doświadczeniami z filtrem K&N byłbym wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 13:49, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 14:31, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mam K&N wprawdzie nie w DL ale w XVS 1300 i po przejechaniu 20kkm nie zauwazyłem nic niepokojącego. Jak włozyłem filtr do motocykla czuc było , że silnik odetchnąl i stal sie zauważalnie żwawszy . Filtr czyszcze dość często co jakieś 4-5tys km , ale tam wystarczy odkręcić 4 śrubki , w DL niestaty jest troche wiecej zabawy . Nie zmieniałem też map zapłonu ani innych ustawień . Może dlatego ze mam power commandera . Moje doświadczenia z K&N sa jak najbardziej pozytywne .
A wracając do czyszczenia , to najpierw wydmuchuje kompresorem brud , później pryskam preparatem K&N , znów dmucham i nasączam olejem . Nie uzywam wody wieć nie musze czekac az filtr wychnie . Tak mi poradzono w Inter carsie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kostass dnia Śro 14:33, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leciutki1
Motocyklista
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legnica i okolice
|
Wysłany: Nie 16:57, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, kupiłem filtr K&N w połowie sezonu tego roku, to była jedyna wystarczająco szybka opcja. Już wyjaśniam:
Przygotowywałem moto do dłuższej wycieczki , więc postanowiłem zajrzeć do filtra powietrza; moto po zakupie z Italy serwisował Szparag mechanior z afryką.
Zrobione 5kkm, Szparag nie miał czasu i odradzał sprawdzanie po takim przebiegu
ale zajrzałem i ZONG po wnikliwej analizie plastikowa obudowa leży na plastikowym kołnierzu filtra, cały Airbox w kurzu. KOLEGA Szparag nie przełożył
uszczelki , tel do ASO uszczelka prawie 70 zeta i parę dni czekania więc szybka decyzja, (K&N sam jest uszczelką) cena nowego papierzaka to ok. 80 zeta daje 150 zeta za 220 zeta kupiłem w tym samym dniu K&N i mam z głowy. Moto odetchneło pełną piersią czystym powietrzem, sezon się prawie kończy filtr jak nowy a po terenie latam całkiem sporo. Nie wszyscy mechanicy wiedzą że w DL
uszczelkę filtra się przekłada i nie występuje w zestawie z nowym filtrem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goldi1978
A
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiry k/Poznania
|
Wysłany: Wto 14:38, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Witam
Tak sobie czytam o tym filtrze K&N, bo mam zamiar taki zakupić i tu pytanie do posiadaczy Power Commandera III czy ma ktoś może mapę do wgrania pod ten filtr i standardowe wydechy do DL1000.
Szukałem po necie i nie udało mi się takowej znaleźć
Pozdrawiam
Goldi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|