|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Sob 16:46, 20 Sie 2016 Temat postu: Adaptery podwyższające przedni zawias . |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
testował moze ktos z was to ?
Troszke brakuje mi przeswitu w moim DL650, na wakacjach w RO zmasakrowałem całą płyte HEED-a pod silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:33, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kupiłem ten zestaw, w dniu jutrzejszym ( tzn w poniedziałek) odstawiam moto na montaż. Dam znać po operacji jak to wychodzi w praktyce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luthorhuss dnia Sob 22:51, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Sob 23:19, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
O, fajnie. Też myślę nad tymi dystansami do mojego DLa. Podobne rozwiązanie mam w XRV750 i bardzo sobie chwalę.
Podwyższasz tylko przód, czy z tyłu też wymieniasz kość?
Daj znać jak instalacja podwyższenia wpłynęła na poręczność motocykla przy wolnej jeździe i w czasie pokonywania zakrętów. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 10:40, 28 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Dam znać , kości mam już od dłuższego czasu założone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Nie 18:41, 28 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ok czekam na relacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ciecierek
A
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warmia-Orneta
|
Wysłany: Pon 8:21, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Witam podepnę się pod temat, ja z kolei chcę obniżyć moto o 2-3 cm,czy do obniżenia kości muszą być krótsze czy dłuższe? Bo już sam nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:07, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ciecierek napisał: | Witam podepnę się pod temat, ja z kolei chcę obniżyć moto o 2-3 cm,czy do obniżenia kości muszą być krótsze czy dłuższe? Bo już sam nie wiem... |
krótsze - to chyba oczywiste w sumie można też wsunąć ze 2 cm lagi w półkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 9:18, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o obniżenie, to kości mim zdaniem powinny być dłuższe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:34, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
no jak ? jeśli masz dłuższe kości to automatycznie podnosisz całe moto o tą długość, przecież nie wydłużają ci motocykla w dół ? No chyba że coś źle rozumuję to proszę o oświecenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 11:54, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Tekst skopiowany ze strony Marselus
""Oryginalne kości mają rozstaw ok 140 mm.
"Kości" krótsze "ściskają zawieszenie", przez co tył motocykla podnosi się - zwiększa się również prześwit.
Kości dłuższe obniżają tył motocykla.
Zwiększa lub zmniejsza prześwit pod silnikiem cca o 20 mm.
Grubość stali - 6 mm.
Rozstaw otworów 125/130 mm (podwyższające) lub 147/155 mm (obniżające). ""
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:29, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę mnie tym zaskoczyłeś ale kłócić się nie będę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TempEI4
A1
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 16:09, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie również wprawiłeś w konsternację, zwłaszcza że zdjęcie projektu CAD na stronie zdaje się pokazywać coś odwrotnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 17:02, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na montaż adapterów muszę poczekać, okres urlopowy w warsztacie z którego usług korzystam. Najwcześniej zapodam info po 12.09.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 17:43, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kości (znaczy takie "blaszki") służą do zmiany wysokości tylnego zawieszenia.
Krótsze podnoszą.
Dłuższe obniżają.
Adaptery do przedniego zawieszenia służą do podniesienia motocykla.
Tyle w temacie.
I jedna uwaga natury forumowej: trzymać się tematu. Jak jest o adapterach do przodu to nie "podpinajcie" sie pod temat z innym tylko zadajcie pytanie w nowym temacie. To łatwe. Jest niżej taki przycisk "Nowy temat".
Ogólna łatwość czytania forum na tym zyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 17:57, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wspominając o tym, że tematy o kościach do tylnego zawieszenia już jest, dość rozwinięty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Pią 8:17, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
i jak tam testy tych adapterów zawieszenia ? gdzie jakies foto DL-a jak to wyglada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 10:24, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja testuję i jestem zadowolony (trudno żebym nie był.
Jak ktoś chce obejrzeć to będzie okazja na zlocie.
Mam to w najniższym położeniu - nie chce rezygnować z centralki, a nie zrobiłem jeszcze podkładki pod centralkę. W najniższym położeniu i z kościami chyba 130 moto stawiam na centralce, ale przednie koło jest na ziemi.
Prześwit pod płytą silnika wyższy o ok 3-4 cm.
Marcel ma założone i podniesione na maks, wywaloną centralkę i powiem, że nowy Dl wygląda teraz jak rasowe enduro. Mi się bardzo podoba.
Dla mnie jedyny mały minus, jak dotąd tylko dla mnie, to trzeba przedłużyć kosę boczną, albo zastosować nasze wysokie poszerzenie stopki, które kojarzy mi się z protezą:-/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Pią 10:25, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Pią 22:06, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
o widze ze jestes z bielska... mogłbym cie kiedys pomeczyć i wpasc zobaczyc jak to na zywo wyglada na moto? 30-40mm to brzmi dosc konkretnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 10:02, 10 Wrz 2016 Temat postu: Ale jak to jeździ? |
|
|
Haart napisał: | Ja testuję (...) |
Haart, napisz coś na temat prowadzenia się motocykla tak podwyższonego.
Jak to wygląda podczas manewrów parkingowych, podczas brania ostrzejszych zakrętów oraz jazdy autostradowej. No i jak podwyższone zawieszenie zachowuje się podczas jazdy po drogach nieutwardzonych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:09, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj odebrałem swojego po podwyższaniu. Nie miałem zbyt dużo czasu na śmiganie ale podczas krótkiej przejażdżki nie odczułem pogorszenia właściwości jezdnych. W dniu jutrzejszym będę miał więcej czasu i dokładnie przetestuję, sprawdzę też jaki mam obecnie prześwit.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Nie 9:13, 18 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
sprawdz i zapodaj jakies foto motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 17:13, 18 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Spacer zaliczony - 300km więc wiem co i jak, choć nie do końca ale o tym za moment.
Na początek wspomnę , że mam zamontowane kości podwyższające z tyłu. Ich montaż został wykonany zaraz na początku sezonu i od razu było wyczuwalne przekoszenie siedzenia do przodu. Skutkowało to bólami dupska bo lekko zjeżdżałem na bak. Inna sprawa, że oryginalne siedzisko Suzuki też dokłada swoje pięć groszy. Obecnie po założeniu adapterów wszystko wróciło do normy i na tym polu jest duża poprawa. Nie ma efektu zjazdu na bak i dzisiejszy dystans nie stanowił problemu.
Wrażenia z jazdy:
Moim zdaniem jest dużo lepiej. Nie wiem jak to opisać ale wydaje mi się, że swobodniej przerzuca się motocykl z lewego na prawy skręt i odwrotnie. Cały manewr jest jakby płynniejszy i tak jak wcześniej suzuki nie miało z tym problemu to teraz jest rewelacyjnie. Fun w czystej postaci. Jest tylko jeden haczyk, nie wiem czy jest tak faktycznie czy to tylko urojenie. Moje odczucia mogą być zaburzone, ponieważ w bieżącym tygodniu odbyłem 3 jazdy testowe ( duży Versys, F800gs, R1200Gs) Niezależnie od przekłamania jakie mogło nastąpić w wyniku testów innych maszyn na 100% nie ma pogorszenia właściwości jednych.
Przy okazji odstawienia Suzi na warsztat, dołożyłem jeszcze usztywnienie widelca od Marselusa. Wcześniej słyszałem stuki i puki dobiegające z przodu a teraz cisza. Zaliczyłem nawet nieplanowany lot w terenie i wszystko jakimś cudem wytrzymało a ja nie pocałowałem gleby.
Wymieniłem również przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie, przepaść dużo lepsze czucie i oczywiście hamowanie.
Niestety nie zabrałem ze sobą miarki i nie podam jeszcze prześwitu ale naprawię tą zaległość w dniu jutrzejszym. W najbliższych dniach dojedzie nowe siodło od Vijalisa ( podniesione o 4 cm) wówczas zrobię fotki kompletu.
Sprawdziłem jednak dzisiaj prześwit, niezbyt precyzyjnie bo w pojedynkę ciężko:
do dolnej części osłony silnika ( plastikowa suzuki) - wychodzi 21-22cm.
do szpilek podnóżków ( obniżone obecnie o 3cm) - około 28cm
Przy okazji może ktoś podać jaki prześwit jest do szpilek podnóżków w oryginalnym ustawieniu ( tzn bez ich obniżania i podnoszenia moto). Rozważam jeszcze obniżenie swoich ale nie wiem czy nie przesadzę. Choć to będzie już trudniejsza zabawa, trzeba specjalnie zmodyfikowane i wzmocnione te obniżenia robić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luthorhuss dnia Nie 19:32, 18 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|