|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soloconte
A
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 23:18, 09 Sty 2012 Temat postu: Schuberth C3 - pytanie dla znawców tematu |
|
|
Właśnie zamówiłem kolejnego Schuberta wymiam C1 na C3 z jedynki jestem bardzo zadowolony ale wiadomo nowsze - lepsze cichsze itd ..
mam tylko 1 pytanie , na które nie znajduje odpowiedzi w manualu
na stronie 347 - [link widoczny dla zalogowanych] jest informacja że nie jest dopuszczony do użytkowania w USA i Kanadzie .
Powie mi ktoś o co chodzi ? czy jeżeli zabiorę go z sobą na wypad po stanach to w przypadku kontroli / lub odpukać wypadku / mogę mieć jakieś nieprzyjemności , w stylu brak odszkodowania , mandat itp ?
Ps .
mam jeszcze chwile zanim kask dotrze do PL , sa jakieś minusy o których nie wiem dotyczące tego modelu ? w sieci raczej same superlatywy ale może coś przeoczyłem , może ktoś używa i ma już jakieś doświadczenie/rady ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez soloconte dnia Pon 23:18, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pon 23:38, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Amerykanie maja swoja certyfikacje i swoje procedury. Byc moze producent nie przeszedl tej drogi w USA i ma "jedynie" CE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soloconte
A
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 23:44, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Amerykanie maja swoja certyfikacje i swoje procedury. Byc moze producent nie przeszedl tej drogi w USA i ma "jedynie" CE. |
Jasne że brak homologacji, ale ja pytam o aspekt prawny .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:58, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
soloconte napisał: | Dober napisał: | Amerykanie maja swoja certyfikacje i swoje procedury. Byc moze producent nie przeszedl tej drogi w USA i ma "jedynie" CE. |
Jasne że brak homologacji, ale ja pytam o aspekt prawny . |
W praktyce jak trafisz na kogoś upierdliwego komu będzie się chciało sprawdzać znaczek na kasku to masz problem bo zgodnie z przepisami kask ten nie spełnia wymogów równie dobrze mógłbyś jeździć bez. Podobnie jest w europie podczas kontroli mogą sprawdzić czy masz znaczek CE lub E nie pamiętam dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:39, 10 Sty 2012 Temat postu: Re: Schuberth C3 - pytanie dla znawców tematu |
|
|
soloconte napisał: |
Ps .
mam jeszcze chwile zanim kask dotrze do PL , sa jakieś minusy o których nie wiem dotyczące tego modelu ? w sieci raczej same superlatywy ale może coś przeoczyłem , może ktoś używa i ma już jakieś doświadczenie/rady ? |
Może to mało istotne, ale przedni wywietrznik, ten tuż pod szybką, jest tak ustawiony, że po otwarciu wieje chyba mocniej na nos, niż na szybę. Może u Ciebie nie będzie tego problemu, ale mnie po kilku minutach strasznie zaczyna swędzieć nos od tego nadmuchu i muszę wywietrznik zamykać. A już na wiosnę, jak pylą trawy, to kicham jak kot. Problemu nie ma w suche dni, ale jak w deszczowa pogodę się zamknie ta klapkę, to się robi w kasku perlista mgła.
To takie mały minusik, który mi się nasuwa po roku użytkowania. Poza tym same plusy. No może jeszcze cena mogłaby być nieco niższa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Wto 10:31, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie ma takiego problemu jak cynek. Może on ma mniej opływowego lub większego (jakiś wiatrołap ?) kinola
Kasak bez certyfikatu - jak w tym przypadku - użytkowany w USA będzie traktowany jak jazda bez niego, czyli mandat i nie możesz jechać dalej, chyba że zmienisz skorupę przy policaju na certyfikowaną. Niemniej jednak mój brat od 10 lat mieszkający w USA i poruszający się prawie od początku na 2 kołach nigdy nie miał sprawdzanego kasku pod względem certyfikacji podczas kontroli drogowych.
Co do C3 i jego "wad"
- nie bierz koloru w macie - widać każdy paluch i zarysowanie
- nie mam deflektora (jeszcze) i wieje mi prosto w szybę, więc przy prędkości ponad 80 km/h sama się zamyka od pędu wiatru
- w żadnym przypadku nigdy nie próbuj odklejać pinlocka. Wtedy będzie zaparowywał i ponowne jego szczelne przyklejenie nie jest już możliwe, a przynajmniej nikomu kogo znam się nie udało, łącznie z pracownikami sklepu (którzy twierdzili że to łatwe),
- innych "wad" nie stwierdziłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ray68
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:47, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
O braku homologacji na Stany i Kanadę dowiedziałem się dopiero teraz
Mój kask musiałem lekko dopasowac do kantów mojej czaszki. Wyborowałem, dosłownie, bo to stara bormaszyna była dentystyczna, w części skroniowej styropian i od tej pory pasuje jak ulał. Pinlock po dwóch sezonach już nie trzyma się szyby tak dobrze jak kiedyś , czasem po praniu wyściółki brakowało mi wentylacji na górze kasku, powodem tego było złe ułożenie fragmentu wyściółki bezpośrednio pod wlotem powietrza, takiego płatka , który kieruje przepływ do tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:24, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Płatek nie kieruje przepływu do tyłu. To jest opcja na chłodniejsze dni, płatek ma za zadanie zamknąć górny wywietrznik od wewnątrz. Taka wersja lato/zima.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ray68
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:12, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | Płatek nie kieruje przepływu do tyłu. To jest opcja na chłodniejsze dni, płatek ma za zadanie zamknąć górny wywietrznik od wewnątrz. Taka wersja lato/zima. |
aj tam, aj tam jak się zagnie to nie wieje
a jak nie wieje to czacha dymi i jest za ciepło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Despok
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:18, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Konio napisał: |
- w żadnym przypadku nigdy nie próbuj odklejać pinlocka. Wtedy będzie zaparowywał i ponowne jego szczelne przyklejenie nie jest już możliwe, a przynajmniej nikomu kogo znam się nie udało, łącznie z pracownikami sklepu (którzy twierdzili że to łatwe),
- innych "wad" nie stwierdziłem. |
Niestety ku... musze sie z Tobą zgodzić, przeklinam ten dzień w którym odkleiłem pinlocka w celu, żeby było jeszcze lepiej, dobrego się nie poprawia.
Wadę jedną znam, słaba widoczność do góry, co utrudnia start z pod świateł z pool position.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Pon 16:00, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Przeklejam z tematu "Jaki kask kupić" bo tu to właściwie pasuje i stoi w sprzeczności do mojego powyższego postu, a może być ciekawe dla Despoka. zkoda tylko że jest z Wrocławia:
Cyt: Dla posiadaczy Schuberth C3 i innych:
Na mojej szybie w C3 rozszczelnił się pinlock w górnym prawym rogu, co pod koniec sezonu owocowało jego delikatnym parowaniem w tym miejscu, aczkolwiek denerwującym i pogarszającym widoczność. Ponieważ jest na gwarancji (2 lata) dziś wybrałem się do sprzedawcy - MCS w Al. Prymasa, może coś poradzą.
Kurde, kocham tych gości! Wymienili mi szybę wraz z pinlockiem na nową jako stałemu klientowi gratis od ręki !
Oprócz tego powiedzieli że TO MOJA WINA.
Mianowicie zostałem poinformowany że w połowie sezonu i na koniec powinno się odkleić pinlocka, przepłukać pod czystą bieżącą wodą i pozostawić do przeschnięcia (żeby silikon uszczelniający zachował elastyczność). Może on zmienić kolor i wydawać się poplamiony lub brudny, ale to normalne. Jak wyschnie wszystko wróci do normy. Broń Boże nie wycierać !!! Następnie pinlock ponownie montuje się na szybie.
Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem. Czy Wy tak robicie? W sumie MCS to autoryzowany serwis Schubertha więc chyba wiedzą co mówią. Dodam że swój kask kupiłem rok temu, a przy odklejaniu w sklepie pinlocka od starej szyby, silikon uszczelniający pinlocka został w połowie na szybie. Rozlazł się. Więc jak to jest u Was?
No i chyba do przepłukania trzeba by było użyć wody demineralizowanej, żeby plamy od wapna w wodzie nie zostały?"
Dodam od siebie że przy okazji nauczyłem się jak prawidłowo zakładać pinlock. Ponieważ nie jest to tylko mój problem, Mam wrażenie że chłopaki z MCS mają jednak rację. Ponadto można u nich kask serwisować po sezonie. Wtedy smarują zawiasy, czyszczą wloty, myją pinlocj itd, itp. Przyjemność ta kosztuje 100 PLN, ale skoro ma się kask za takie pieniądze to może warto. Ponadto dodam od siebie, nigdy więcej koloru w macie....
W lutowym numerze Motocykla ważna informacja dla nowych właścicieli Schubertha (oby ię jednak nie przydało):
"Schuberth uruchomił 1 stycznia w Polsce bezpłatny Mobility Program dla kasków C3, J1, R! oraz S2. Tak więc jeśli podczas wypadku twój kask zostanie uszkodzony, masz możliwość kupienia takiego samego kasku za 1/3 ceny. Program jest bezpłatny i obowiązuje 3 lata od daty zakupu kasku w autoryzowanej sieci sprzedaży Schubertha w Polsce. Aby skorzystać z programu zarejestruj swój kask na stronie [link widoczny dla zalogowanych] ..... ble ble ble ... otrzymasz ten sam kask za 1/3 ceny (w oparciu o cennik z roku w którym miał miejsce wypadek). Niestety Mobility Program obowiązuje dla kasków zakupionych po 1 stycznia 2012 roku"
Może jednak ktoś skorzysta
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Śro 13:06, 29 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Wto 15:31, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dla mnie jedyną wadą C3 jest to że prostu wieje mi w oczy przez szybkę - w DL-u nie ma to znaczenia ale jak zamieniliśmy się ze znajomym to na er6n przy większych prędkościach miałem łzy w oczach - w poprzednim hornecie i xr-1000 tego nie było. No ale otwieranie szczęki na stacji benzynowej i ogólnie wygoda użytkowania szczękowca wynagradza to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Wto 15:38, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak to Ci wieje?
Nie ma takiej możliwości jak masz wszystko pozamykane to nie ma prawa. A skąd niby ten podmuch ci się tam bierze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:47, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Może nie domykasz do końca szyby? Tam jest taki fajny patencik, żeby szybka była rozszczelniona. Po zamknięciu do końca musi "pyknąć".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 12:36, 29 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio napisał: |
Na mojej szybie w C3 rozszczelnił się pinlock w górnym prawym rogu, co pod koniec sezonu owocowało jego delikatnym parowaniem w tym miejscu, aczkolwiek denerwującym i pogarszającym widoczność. Ponieważ jest na gwarancji (2 lata) dziś wybrałem się do sprzedawcy - MCS w Al. Prymasa, może coś poradzą.
Kurde, kocham tych gości! Wymienili mi szybę wraz z pinlockiem na nową w ramach gwarancji od ręki !
|
Konio, dzięki wielkie za ten zestaw informacji. Sam użytkuję C3, w grudniu zaparowanie zaczęło się pojawiać i przeszkadzać, na każdych światłach szybkę lekko musiałem uchylać. Wybiorę się do MCS po nauki
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Śro 12:42, 29 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
buku22 napisał: | Konio napisał: |
Na mojej szybie w C3 rozszczelnił się pinlock w górnym prawym rogu, co pod koniec sezonu owocowało jego delikatnym parowaniem w tym miejscu, aczkolwiek denerwującym i pogarszającym widoczność. Ponieważ jest na gwarancji (2 lata) dziś wybrałem się do sprzedawcy - MCS w Al. Prymasa, może coś poradzą.
Kurde, kocham tych gości! Wymienili mi szybę wraz z pinlockiem na nową w ramach gwarancji od ręki !
|
Konio, dzięki wielkie za ten zestaw informacji. Sam użytkuję C3, w grudniu zaparowanie zaczęło się pojawiać i przeszkadzać, na każdych światłach szybkę lekko musiałem uchylać. Wybiorę się do MCS po nauki
Pozdrawiam |
Nie ma sprawy, ale nie licz za bardzo na to że Tobie też wymienią, bo jestem u nich stałym klientem i zostawiłem duużo dutków, więc potraktowali mnie wyjątkowo i jednorazowo z tą wymianą. Nie jest to usługa standardowa. Między innymi wziąłem u nich dwa kaski C3 więc może dlatego mnie lubią
Zapędziłem się z tym wpisem "na gwarancji". To niestety nie podlega i już poprawia w poprzednim poście żeby w błąd nie wprowadzać. To było "na gwarancji" z uśmiechem i przymrużeniem oka sprzedawcy. Ja nie wnikałem Ale próbuj pomiałczeć, może się uda.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Śro 12:49, 29 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 12:57, 29 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Konio napisał: |
Nie ma sprawy, ale nie licz za bardzo na to że Tobie też wymienią, bo jestem u nich stałym klientem i zostawiłem duużo dutków, więc potraktowali mnie wyjątkowo i jednorazowo z tą wymianą. Nie jest to usługa standardowa. Między innymi wziąłem u nich dwa kaski C3 więc może dlatego mnie lubią
Zapędziłem się z tym wpisem "na gwarancji". To niestety nie podlega i już poprawia w poprzednim poście żeby w błąd nie wprowadzać. To było "na gwarancji" z uśmiechem i przymrużeniem oka sprzedawcy. Ja nie wnikałem Ale próbuj pomiałczeć, może się uda.
Powodzenia |
Nie liczę, tym bardziej, że nie u nich C3 kupowałem. Ale pisałeś, że mają płatną usługę konserwacji/czyszczenia kasku więc chętnie skorzystam
EDIT
Byłem u nich wczoraj. Pinlocka zakupiłem, wymienili, doradzili Zrobiłem mały test: zamknąłem szczelnie garnek i na odcinku około 30km nie zaparował nic, kompletnie nic. A była jazda wolno między autami (Trasa Toruńska w stronę Marek około 18 ) i troszku szybciej
Jeszcze raz dzięki za info
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buku22 dnia Wto 9:57, 20 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:26, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy, podbijam temat, bo mi się w moim Schubercie C3 blenda zaćła w położeniu "otwarta" i mnie słońce nie daje jeździć. Ktoś miał już taki problem? Jak się do tego dobrać nie używając młotka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|