|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:05, 12 Sty 2018 Temat postu: parowanie wizjera w kasku SHOEI NEOTEC |
|
|
ostatnie trzy sezony przejeździłem korzystając z kasku SHOEI NEOTEC. Generalnie jestem zadowolony, ale od 2 sezonu pojawiło się parowanie poniżej prawego oka i to na tyle intensywne, że powoduje spory dyskomfort podczas jazdy. korzystanie z regulacji nic nie pomaga.
O kask dbam, na zimę wyjmuję pinlock i przechowuje zgodnie z instrukcją. Myję wodą z delikatnym mydłem itd. Nie widzę też uszkodzeń uszczelki.
Czy macie jakiś pomysł inny niż kupno nowego okna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 15:15, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
A regulowałeś położenie pinlocka? Nie wiem jak jest to konkretnie zrobione w Neotecu, ale w C3 te "kołeczki" trzymające pinlock są jajowate i obracając je można bardziej/mniej dociskać go do szyby głównej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:21, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałemw pytaniu, regulacja nic nie pomaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 15:37, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Ups, jakoś mi umknęła ta informacja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:53, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Szukam rozwiązania bo wizjer z pinlockiem to ok 500 zł. Troche boli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 16:43, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
A samego pinlocka nie można kupić?
Wszystko wskazuje na to, że zużyła się/wytarła uszczelka na jego krawędzi i nie ma szczelnej "przestrzeni" pomiędzy nim i szybą główną...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:51, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
od tego zacznę, bo to "tylko" 140zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 17:32, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
załóż pinlock i obejrzyj dokładnie punkt styku uszczelki z wizjerem - prawdopodobnie gdzieś nie jest szczelne i dlatego paruje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Sob 22:51, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Niestety u mnie (i jeszcze u kolejnego znajomego) wystąpił ten sam problem. Ze smutkiem należy stwierdzić, iż jak na produkt klasy premium jakim jest Shoei Neotec, spasowanie pinlocka z wizjerem jest w tym kasku delikatnie mówiąc kiepskie.
Możesz spróbować mocno wyprostować pinlock, po przez włożenie go między książki - czyli włożyć go do jednej, a następnie na nich ustawić kilka kolejnych aby go dociskały. Po jakimś czasie (kilka dni) możesz go ponownie zainstalować. Przed montażem warto jeszcze lekko przesmarować uszczelkę załączonym do zestawu smarem silikonowym (powinieneś mieć taką małą buteleczkę w kartonie wraz z kaskiem). U mnie to na jakiś czas pomogło.
Niestety po pewnym czasie znowu zaczęło się parowanie od spodu. Ostatecznie kupiłem nowy pinlock oraz nowy wizjer (bo uprzedni był nieco zarysowany), co niestety kosztowało krocie jak na coś takiego. Przez rok było świetnie, a ostatnio pod koniec tego sezonu znowu zaczęła się powtórka z rozrywki.
Na początek nowego sezonu rozważam zakup dodatkowego "noska", kierującego wydychane powietrze nieco w dół, co powinno rozwiązać problem (przynajmniej kiedyś pomogło mi to w analogicznej sytuacji w kasku HJC). [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mkor
A1
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:06, 14 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Czysta szmatka, kropeleczka płynu do mycia naczyń i przetrzeć czystą szybę od spodu, pod pinlokiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:35, 14 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Ja mam pinlocka w cabergu i od początku byla lipa...srednio to to działa. Kupiłem płyn k2 anty fog i pryskam od czasu do czasu na szybke, bez szału ale jakos daje rade....no i cena 15 pln za opakowanie i stracza.na lata...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolfcbr
A1
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: Nie 13:19, 14 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Ja z pinlocka w Nolanie N104 jestem bardzo zadowolony mimo, że w drugim sezonie tez zaczął się odklejać. Kawałek taśmy bezbarwnej załatwił problem na kolejne dwa sezony a teraz wymieniam szybę i pinlocka.
Parowanie wynika z jednej prostej rzeczy - uszczelka sylikonowa odkleja się od szybki a to dlatego, że z czasem traci swoje właściwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 14:14, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady, skrzętnie je wykorzystam.
A tak swoją drogą to faktycznie, przy kasku za takie pieniądze zestaw rozhermetyzował się zdecydowanie zbyt szybko.
KSD,
o co chodzi z tym "noskiem". Czy to jest inny niż ten będący w zestawie z kaskiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15:53, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Artbea napisał: | Bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady, skrzętnie je wykorzystam.
A tak swoją drogą to faktycznie, przy kasku za takie pieniądze zestaw rozhermetyzował się zdecydowanie zbyt szybko.
|
A rejestrowałeś kask w systemie serwisowym SHOEI? Bo masz wtedy na niego 5 lat gwarancji i niech poprawiają. Ja po sezonie też miałem "ognisko" mgły na pinlocku. Przyjechał kurier, zabrał kask, zrobili wszystko łącznie z dokładnym czyszczeniem i praniem, wymienili naderwany podbródek, wyregulowali docisk szyby i pinlocka (mi to nie wychodziło zawsze gdzieś było widać minimalną przerwę). Po dwóch dniach miałem kask w domu. Koszt ZERO zł. Jak dla mnie super. Mogę go tak odsyłać nawet raz na kwartał , skoro to trwa raptem 2-3 dni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SimOn! dnia Pon 15:53, 15 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 15:55, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
A to ciekawostka. Zapomniałem o takiej możliwości. Bardzo dziękuję za podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Pon 19:02, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Artbea napisał: | o co chodzi z tym "noskiem". Czy to jest inny niż ten będący w zestawie z kaskiem? |
Mój karton wraz z resztą dodatkowych szpargałów gdzieś przepadł, tak więc w tej chwili nie jestem pewny czy ten dołączony jest identyczny. Najprawdopodobniej jednak tak. Spróbuj go zamontować i zobaczyć czy rozwiązało to problem. Powietrze wydychane przez nos kierowane jest wówczas nieco inaczej, co powinno pomóc w kwestiach parowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pon 19:08, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
pomoże jak umarłemu kadzidło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:46, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Z tym kadzidłem to jest coś na rzeczy, bo noska używam od początku, czyli 3 sezony, ale okno paruje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sosek2
A1
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: Wto 7:13, 16 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Ja również przerabiałem temat parującego wizjera.
Wcześniej jeździłem na CB500 w Shoei Qwest z pinlockiem nigdy nie zaparował.
Po przesiadce na Dl650 nagle paruje. Lekki wku.. , ale mówię kupię nowy pinlock. I tu zdziwienie dalej paruje. Niby szybka szczelna i wszystko ok. Wysyłam na reklamacje odsyłają, że wg. nich pinlock założony poprawnie. Sprzedawca stwierdził zbyt mała wentylacja. I tu faktycznie zdemontowałem szybę i zero parowania. Nie dałem za wygraną i zacząłem przerabiać temat nowej uszczelki w pinlocku (niestety nie znalazłem odpowiedniej grubości wszystkie były za grube (1mm najcieńsza) i niestety pinlock był za bardzo odsunięty od szybki i "haczył" o uszczelkę w kasku. Taśmy 2-stronne niestety też nie dały rady i temat parowania wracał. Więc suma sumarum przyzwyczaiłem się że czasem coś tam zaparuje pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sosek2 dnia Wto 17:22, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Voytec
A2
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:39, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
ostatnio przez przypadek użyłem Clin Anti-Fog/Anty-para kilka dni spokoju, przynajmniej do pierwszego czyszczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:35, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie i śpieszę z dobrymi wieściami, otóż przesmarowałem uszczelkę olejem silikonowym, powtórnie wyregulowałem śruby, przejechałem następnie ok 300 km i jest dobrze. Mam nadzieję, że trwale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masi69
Motonita
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Śro 21:08, 18 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem. Niestety gwarancja nie obejmuje pinlocka. Kupiłem drugi z dopiskiem evo, który ma trochę solidniejszy pasek silikonowy. Jeżeli pojawia się problem parowania to pomaga zdjęcie pinlocka, wymycie, przesmarowanie i regulacja pinów. Podobnie jak u Ciebie. Polecam też ściągać pinlock na zimę i przechowywać go w pozycji wyprostowanej. Ostatnią zimę tak leżakował i teraz nie ma problemu. Poprzedniego pinlocka nie zdejmowałem z kasku przez kilka sezonów.Zdejmowanie i prostowanie też zalecili mi w serwisie Shoei. Po założeniu lepiej wtedy przylega do wizjera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|