|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz W
Maniak motocyklowy
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rawa Maz
|
Wysłany: Pon 13:56, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Z innej beczki , a czy możesz mi kolego napisać co Cię skłoniło do zamiany na Schuberta C3 , jestem przed tym samym dylematem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SETH
A1
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 14:11, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.
Do zmiany skłoniła mnie tylko cena, trafiłem po prostu nowy kask za 60 % wartości sklepowej,czyli cenie kasku Nolana.Subiektywnie Nolan jest świetnym kaskiem, w relacji ceny do jakości. Schubert, też czysto subiektywnie po prostu lepiej mi się układa, leży na głowie, tylko ta cena sklepowa która faktycznie przyprawia o ból głowy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz W
Maniak motocyklowy
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rawa Maz
|
Wysłany: Pon 14:40, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Powodzenia w sprzedaży i dzięki za podpowiedź , mnie interesuje jeszcze intercom do kasku a zestaw Nolana jest ponoć dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
denver_lublin
A
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 23:19, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A jakie są twoje odczucia odnośnie hałasu C3 jest dużo cichszy od 104 czy różnica jest niewielka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SETH
A1
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 6:46, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc do jazdy w trasie używam zawsze piankowych stoperów bo nie spotkałem jeszcze kasku który powyżej powiedzmy 100 km\h zapewniał by jakieś niesamowite wyciszenie.Na mieście z niewielką przewagą jednak Schubert, z drugiej strony Nolan o głowę bije Schubertha wielkością i kątem widzenia.Kwestią wyboru Schubertha była po prostu okazyjna cena i to że lepiej mi się układa na głowie, natomiast mojemu kumplowi w ogóle nie leży Schubert bo go gniecie.
W linku opinie dotyczące Nolana.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aces
A2
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 7:18, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Sam jeżdżę w tym modelu Nolana i mogę go polecić z czystym sumieniem. Wizjer w tym kasku to rzeczywiście wielki plus. Porównania do Schuberta nie mam ale porównywałem go do Shoei Qwest. Trzymając kask w rękach Qwest w rozm. L wydaje się być lżejszy pomimo, że znaleziona na szybko w necie specyfikacja wskazuje, że Nolan w rozm. M powinien być lżejszy - nie miałem możliwości porównania tych samych rozmiarów. Po założeniu na głowę różnica jest jednak praktycznie niewyczuwalna. Co do wyciszenia to w moim odczuciu różnicy nie ma lub jest nieznaczna. Biorąc pod uwagę relację jakości do ceny to na prawdę dobry produkt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Góral2
A1
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:25, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Informacjami od producentów nie ma sie co sugerować. Raczej mało prawdopodobne by mały i prosty kask integralny mógł być cięższy niż duży i skomplikowany (zawiasy, zatrzaski, wzmocnienia) kask szczękowy.
Ja z kolei Nolana nie miałem na głowie, ale jeździłem w Shubertach S2 i C3 pro i pod względem hałasu słychać różnicę między tymi dwoma modelami, na korzyść C3. Też używam stoperów, ale mimo to moim zdaniem lepiej mieć kask bardziej niż mniej wyciszony. Sam teraz śmigam w Scorpionie i choć jest dobrze wykonany i pasuje idealnie, to widzę różnicę w stosunku do kasków z wysokiej półki. Waga, wentylacja (Scorpion ma 7 wlotów i po otwarciu wszystkich nie czuć żadnej różnicy, w Schubercie z jednym otwartym przyjemnie wieje po głowie), parowanie, pole widzenia, jakość wyściółki, hałas, aerodynamika. To wszystko przemawia na korzyść Schubertha, choć nie widzę uzasadnienia dla niedawnej podwyżki cen...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 20:52, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Góral2 napisał: | Informacjami od producentów nie ma sie co sugerować. Raczej mało prawdopodobne by mały i prosty kask integralny mógł być cięższy niż duży i skomplikowany (zawiasy, zatrzaski, wzmocnienia) kask szczękowy. |
Ześ troszkę palnął... Bo faktycznie producent może sobie pisać co mu ślina na język przyniesie i nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności...
A wracając do pozostałej części Twojej wypowiedzi, skoro miałeś/jeździłeś w C3, to zapewne widziałeś jak "ażurowe" są wkładki w środku i zwróciłeś też pewnie uwagę na np. grubość blendy. To własnie w taki m.in. sposób poszukuje się oszczędności na wadze i dlatego kask dobrego producenta wykonany z lepszych jakościowo i lżejszych wagowo materiałów będzie mniej ważył. Ja oprócz C3 mam też otwartego Nolana N43 Air i widzę ogromne różnice na niekorzyść tego drugiego - np. dość gruba blenda, więcej styropianu, co więcej źle (chyba) spasowanego, przez co ten kask żyje - cały czas coś w nim pyka, trzeszczy, itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 20:55, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Góral2
A1
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 0:48, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czytam tę wypowiedź, czytam... i nie rozumiem co masz na myśli.
biblo napisał: | Góral2 napisał: | Informacjami od producentów nie ma sie co sugerować. Raczej mało prawdopodobne by mały i prosty kask integralny mógł być cięższy niż duży i skomplikowany (zawiasy, zatrzaski, wzmocnienia) kask szczękowy. |
Ześ troszkę palnął... Bo faktycznie producent może sobie pisać co mu ślina na język przyniesie i nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności... |
Ale co palnąłem?!? Że kask postawiony na wadze bardzo rzadko (niemal nigdy) nie waży tyle, ile deklaruje producent na naklejce z tyłu skorupy? Nie wierzysz - wejdź na webbikeworld i zobacz wyniki ważenia albo połóż własny na kuchennej wadze. Czy też, cytując klasyka, palnąłem "oczywistą oczywistość", że kask integralny z definicji jest lżejszy niż odpowiadająca mu szczęka, ponieważ posiada inną strukturę i mniej części? A jeśli producent ponosi odpowiedzialność za takie rozmijanie się z prawdą, to podaj proszę przykład. Bo o ile wiem, w ramach pewnych widełek, producent sam określa co umieści na metce i sam deklaruje dane. Chyba nawet spełnianie norm pochłaniania energii jest deklaratywne i nie sprawdza się kasków wyrywkowo do ECE w zewnętrznych instytucjach badawczych.
Cytat: |
A wracając do pozostałej części Twojej wypowiedzi, skoro miałeś/jeździłeś w C3, to zapewne widziałeś jak "ażurowe" są wkładki w środku i zwróciłeś też pewnie uwagę na np. grubość blendy.
|
Nie wiem o jakie wkładki chodzi. Kask ma normalny eps, kanały wentylacyjne poprowadzone w środku i wyściółkę. Żadnych "ażurów" ani innych elementów które by go jakoś wyróżniały na tle konkurencji nie kojarzę. Blenda - nie wiem czy jest cienka, bo nie miałem porównania. Wysuwa się, zasuwa, jest odpowiednio przyciemniona, nie paruje, nie spada. Nie ma dla mnie znaczenia jaką ma grubość, ma działać i działa. I C3 Pro z tymi elementami nadal jest cięższy niż przeciętny intgeral, więc nie rozumiem do czego zmierzasz.
Cytat: |
To własnie w taki m.in. sposób poszukuje się oszczędności na wadze i dlatego kask dobrego producenta wykonany z lepszych jakościowo i lżejszych wagowo materiałów będzie mniej ważył.
|
To również jest oczywiste.
Cytat: |
Ja oprócz C3 mam też otwartego Nolana N43 Air i widzę ogromne różnice na niekorzyść tego drugiego - np. dość gruba blenda, więcej styropianu, co więcej źle (chyba) spasowanego, przez co ten kask żyje - cały czas coś w nim pyka, trzeszczy, itp. |
I jak wspominałem, doskonale widzę różnicę między kaskami (umownych) dolnej, średniej i wysokiej półki. Tym niemniej, nie widzę uzasadnienia dla podwyżki cen istniejących kasków Schubertha, bo w dziale R&D mają chyba ostatnio wolne. Dodam jeszcze, że czekam na nowe C3 Pro i Schuberth tak się popisał planowaniem produkcji, że miał być w kwietniu, a będzie może w lipcu, albo może w przyszłym roku (sic!)...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Góral2 dnia Czw 0:51, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|