|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Czw 23:53, 07 Mar 2013 Temat postu: Olejarka lubrixa |
|
|
Witam
Już za chwileczkę , już za momencik (przyszły tydzień).......w garażu będę dopieszczał swoje własne 2oo.
I pytanie:
Czy ktoś moze już testował dozownik oleju na łańcuch firmy lubrixa (www.lubrixa.pl) z Piaseczna ?
Oglądałem ten zestaw na tegoroczniej Wystawie Motocykli (Warszawa 1 - 3 marca) i wygląda zachęcająco.
Cena (z allegro) jeszcze nie odstrasza (370 złociszy), co w porównaniu do Scottoiler'a jest na akceptowalnym poziomie.
Z wstępnych obserwacji jedynie zbiorniczek troszkę kusy ale reszta elementów wygląda zachęcająco.
Na forum przekopałem kilka tematów związanych z olejarkami (łącznie z tematem o zestawie konra.dzika) i wiem że, jest to jeden z pierwszych akcesoriów potrzebnych użytkownikowi DL'a.
Dlatego też zapytuje szanowne grono o opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:07, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Montowałem to ok 2 tygodni temu. Troche za gruby wąż, starczyłby spokojnie 4-5mm, przez co ciężko w pełni odpowietrzyć układ (mam kilkanaście cm powietrza w rurce przy zaworze). Całość udało się schować pod lewym boczkiem. Wszystko trzyma się na trytytkach (niestety) - jakiekolwiek mocowania trzeba organizować we własnym zakresie...
Jeśli chodzi o działanie, to... działa Troche za bardzo mi chlapie na ustawieniu na miasto ale bede jeszcze kombinować. Troche krótkie kable, jedyny jaki mi wystarczył po zamocowaniu sterownika na kierownicy to ten do czujnika luzu (wpięte w kostkę idącą do zegarów). In plus chyba czujnik temperatury, który ma kompensować zmiany lepkości oleju oraz czujnik luzu.
Jakbym miał znowu kupować, to zastanowiłbym się nad wyrobem konra.dzika lub wilka (ma lepszy zbiorniczek, który można zamocować pod skosem - spust jest w narożniku).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez null dnia Pią 9:09, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Śro 14:52, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
tez sie zastanwiam nad ta lubrixa, gdzie moge znalezc oferty wilka i konra.dzika ? w tematach nie zauwazylem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Śro 15:36, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
crass napisał: | tez sie zastanwiam nad ta lubrixa, gdzie moge znalezc oferty wilka i konra.dzika ? w tematach nie zauwazylem |
do konra.dzika juz znalazlem rozne tematy poleci zapytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rajmund
A1
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 21:27, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Hej. Dziękuję za tą uwagę i proszę o inne sugestie. Jeżeli chodzi o zbiorniczek to mam w tej chwili do wyboru dwa. Drugi jest prostokątny. Łatwiej go można schować. Średnica przewodów wynika z króćców na zbiorniczku i zaworze. Wezmę i to pod uwagę, choć średnica nie przeszkadza w odpowietrzaniu. Jeżeli czujesz, że za dużo leci to proponuję w nastawach w funkcji programowania dokonać zmiany zgodnie z instrukcją. Wtedy zmniejszysz częstotliwość kapania. Cały czas pracuję nad innymi udogodnieniami. Będę o nich informował. I jeszcze raz proszę o sugestie. Rajmund.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baltex
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 15:36, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Sterownik wydaje się taki dziwny ja mam olejarkę v-oila jest prosta jak budowa cepa ale działa. Tu wydaje mi się taka bardziej komputerowa. Jak pojeździsz to daj znać jak się sprawuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 0:28, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta też planuję zakup jakiejś olejarki. Przyznam że ta lubrixa całkiem mi się podoba. Może ktoś z użytkowników jeszcze coś napisze jak się sprawuje.
Mógłby mi ktoś jeszcze napisać gdzie podpina się przewód do czujnika luzu?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maro dnia Czw 0:31, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:55, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak wcześniej pisałem, wpialem go w kostke pod lewą owiewką, jest tam odpowiedni sygnał O ile pamiętam to był to niebiesko-czarny kabel - wszystkie potrzebne dane są w schemacie elektryki.
A co do opinii... trzeba chyba poczekać na sezon, jak widać nikt więcej na forum nie ma tej olejarki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez null dnia Czw 12:04, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 10:04, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie czy z tą kostką jest podobnie w 1000 i 650. Z elektro elektroniką nie bardo mi po drodze więc tutaj mam największy dylemat aby niczego nie schrzanić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:57, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja się podpiąłem do wiązki wychodzącej z zegarów. Do kostki pod siedzeniem nie chciałem się wpinać , ale już nawet nie pamiętam dlaczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 17:47, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak lokalizowałeś który to przewód od kontrtolki neutral. Bo jak rozumiem do niego nalezało się wpiąć?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:13, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. Schemat elektryczny z serwisówki (ostatnie strony) - połączenie jest opisane jako Bl/B (Blue/Black) przy kontrolkach
3. Test miernikiem
Za pierwszym razem próbowalem namierzyć go sprawdzając wszystkie sygnały po kolei, ale co ciekawe po odpięciu kostki nie wykrywało nic na tym kablu... Dopiero jak była wpięta to dawało 0 lub 12V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:19, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
null napisał: | Za pierwszym razem próbowalem namierzyć go sprawdzając wszystkie sygnały po kolei, ale co ciekawe po odpięciu kostki nie wykrywało nic na tym kablu... Dopiero jak była wpięta to dawało 0 lub 12V. |
Żebyś wiedział ile łaciny stosowanej i piwa poszło zanim doszliśmy z sąsiadem, że trzeba kostkę wpiąć do sprawdzania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pią 13:12, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No i teł łaciny bym chciał uniknąć bo szybko mi czacha zaczyna dymić jak muszę się z jakąś pierdołą mocować a jeszcze do tego nie wiem dokładnie czy robię to jak trzeba .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Sob 12:15, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Lapi: Czy możesz wrzucić fotki jak to zamontowałeś?
Zbiorniczek i inne elementy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:55, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
jardek napisał: | Lapi: Czy możesz wrzucić fotki jak to zamontowałeś?
Zbiorniczek i inne elementy. |
Postaram się wieczorem pstryknąć parę fotek. Niestety już na zmontowanym motocyklu.
EDIT: Z komórki i niestety przy kiepskim oświetleniu , ale wrzucam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lapi dnia Pon 21:56, 08 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:58, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja się przymierzam do wymiany zbiorniczka i porzadnego odpowietrzenia układu, mogę wtedy cyknąć parę fotek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 19:29, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Chętnie oblukamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 20:04, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moze komus sie przyda.
Zbiorniczek mozna samemu podpasowac. Poszukac w sklepie czegos o formie jaka chcemy miec,( dluzsza, szersza, wezsza, kwadratowa, okragla ) i z standartowego zbiorniczka zakupionego z systemem wykrecic dysze. nastepnie w odpowiednbim miejscu swojego zbiorniczka ( np na kancie dolnym. aby mogl byc zawieszony pod skosem- albo gdziekolwiek chcemy ja miec ) zrobic odpowiednia dziurke i wkrecic dysze na nowo. Mozna nawet wykorzystac stare podkladki.
Ja w tem sposob dopasowalem sobie zbiorniczek ( po jakims kwasie do mycia lancuchow rowerowych) wielkosciowo i kszatltnie do moich potrzeb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Wto 8:25, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Lapi za foty, bardzo przydatne.
Jak patrzę na ten sterownik to wydawał się mniejszy.
Może czarny nie będzie tak się w oczy rzucał.
Jaki olej lejesz? Tez z zestawu czy ogólnie stosowany na forum hipol?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:08, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jardek, wstępnie zalałem tym z zestawu. Przy okazji uwaga na zbiorniczki. Lubrixa kupiliśmy we dwóch z sąsiadem i niestety w obu przypadkach delikatnie przeciekają zbiorniczki. Podejrzewamy, że jest problem z dolnym spawem (zgrzewem czy jak to nazwać).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:11, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Lapi napisał: | Lubrixa kupiliśmy we dwóch z sąsiadem i niestety w obu przypadkach delikatnie przeciekają zbiorniczki. Podejrzewamy, że jest problem z dolnym spawem (zgrzewem czy jak to nazwać). |
Też mam takie wrażenie, pod moto czasem były plamy i upaćkany podnóżek pasażera :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:44, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Obiecane fotki z montażu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Nie 21:44, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
null napisał: | Obiecane fotki z montażu: [link widoczny dla zalogowanych] |
też zastanawiam się nad lubrixa i nie jestem jeszcze przekonany, kolego NULL a ten zbiorniczek z odejściem wężyka pod kątem 90' to można dostać też w zestawie lubrixa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:05, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, od niedawna mają w ofercie. Przy zamawianiu trzeba podać który się chce (oba są od Ursusa C360 jako zbiorniki płynu hamulcowego).
Moja ocena po 4k km jest taka, że straszliwie chlapie :/ Zmniejszyłem smarowanie o 50% i niezależnie od trybu chlapało. Cały tył bocznych kufrów uwalony kropelkami, tablica czarna... Co ciekawe, po 3tyś km jakby przestało, aż miałem wrażenie że olej się skończył. Może to być spowodowane przesunięciem dyszy w inne miejsce. Mam mieszane uczucia co do tej olejarki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez null dnia Pon 13:06, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OptimisticSailor
A2
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 17:33, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Chlapie bo dysza ustawiona jest przed rantem na zębatce > Podczas szybkich obrotów koła smar wylatuje poza łańcuch <
Proponuje przesunąć dysze bardziej na zewnątrz zębatki (żeby olej spływał po płaskim na łańcuch ), powinno pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Pon 22:39, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
faktycznie na tych zdjęciach instr. Scotoilera widać że dysza jest bliżej osi pionowej zębatki i daje olej w miejsce gdzie już łańcuch dotyka zębatki
nawet wrysowane są strzałki rozprowadzania oleju, a może da rade zmienić lepkość oleju na gęstszy,
u Ciebie może być trochę za wcześnie podawany olej i przez tą lukę między zębatką a łańcuchem może wpadać powietrze i rozchlapywać olej po wszystkim dookoła
tak bym sobie to tłumaczył,
mam nadzieje że to chlapanie to nie jest wada produktu,
a chciałbym kupić już coś z czego będę zadowolony,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swist007 dnia Pon 22:45, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
null
A2
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:34, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Też się nad tym zastanawiałem i jakiś czas temu przestawiłem dyszę na ten rant - mam wrażenie że jest lepiej, ale zrobiłem tak dopiero ~500km. Ale łańcuch w 1/3 jest czysty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez null dnia Wto 8:35, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:05, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Też mi się wydaje że to kwestia ustawienia dyszy. U mnie felga i koło są czyste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Sob 14:51, 11 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dzisiaj biorę się za montaż lubrixa, wrzucę jakieś foty na koniec:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Nie 12:21, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zrób dokładną fotę gdzie i jak wpinasz sie do czujnika luzu jesli taki wariant połączenia zastosujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 13:48, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie obojętnie jak ustawicie dyszę i tak będzie chlapać. Trzeba podawac odpowiednio mało oleju to wtedy jest lepiej. Każdy nawet najgęściejszy olej pod wpływem rozgrzania sie łańcucha robi się bardziej płynny i zaczyna chlapać. Tylko ograniczenie podawania ilosci oleju na łańcuch może mieć wpływ na to czy będziecie mieli koło ochlapane czy nie. Najgorzej jak zaczyna smarować oprócz łańcucha oponę to już jest niebezpieczne. \
Wiem coś na tet temat bo walczę juz ztym kilka lat ( przetestowałem 3 producentów olejarek). Faktem jest ,że po 32 tys km łańcuch naciągałem dopiero 1 raz !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siv
A2
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 15:37, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam Towarzysze
Rozglądam się za olejarką , ale chce pójść na łatwiznę i nie będę robił sam tylko zamierzam zakupić .
- Scottolier odpada bo to cenowy rozbój w biały dzień
- Lubrixa bardziej przyjazna cenowo .
Moje pytanie w jednym zdaniu , polecacie Lubrixe czy też omijać szerokim łukiem ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Challenger
A
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk
|
Wysłany: Wto 8:41, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam szanownych kolegow!
Zamieszam troche w glowach,
przegladam tematy olejowe od grudnia zeszlego roku
staralem sie przeanalizowac dzialanie tych wszystkich wymienionych olejarek i doszedlem do wniosku ze maja jedna wade:
podawanie oleju grawitacyjne
ale to moje przemyslenia
znalazlem taka olejarke ze dozowanie oleju jest wymuszone pompka
i elektronika jest zminimalizowana(jeden potencjometr).
nazywa sie Smarbike
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
A2
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 9:54, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A w czym to grawitacyjne podawanie oleju przeszkadza? Ideałem, no może poza możliwością szybkiej regulacji, jest scottoiler - zero elektroniki. Dla mnie nie tyle brak regulacji jest problemem, co brak możliwości wyłączenia olejarki podciśnieniowej, a podawanie oleju poza asfaltem powoduje tworzenie się papki ściernej - nie jeden tak zjechał niemal do zera zębatkę zdawczą na stosunkowo krótkim przebiegu. Lubrixa to dla mnie trochę porażka ze względu na sztywno ustalone czasy (choć nie wczytywałem się) - inna długość i rozmiar łańcucha, to potrzeba innego dawkowania. Zmiana temperatury powoduje zmianę gęstości oleju, więc też trzeba korygować. Dlatego wolę coś a'la motooiler. Pompka to kolejny element, który może się zdupczyć. A jakby nie było, raczej nie widzę możliwości umieszczenia zbiorniczka niżej niż dysza - zawsze jest wyżej, dużo wyżej, najczęściej gdzieś pod kanapą. Pompka więc jest zupełnie zbędna, co w zupełności zostało sprawdzone w tysiącach motocykli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Challenger
A
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk
|
Wysłany: Wto 10:27, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chcialem wszczynac dyskusji o wyzszosci takiego lub innego rozwiazania,podpowiadam tylko ze sa rowniez takie systemy zasilajace.
Kazdy wybierze to co mu sie podoba i pasuje.
a w odpowiedzi na twoj Arturze wywod to wlasnie ta zmiana parametrow w zaleznosci od temperatury spowodowala moje poszukiwania czegos innego niz "grawitacja"
Temat jest o olejarce Lubrix i tego sie trzymajmy a kolega Siv pytal pytal o alternatywe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Challenger dnia Wto 10:32, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
A2
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 11:11, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Faktycznie, to nie miejsce na takie rozmowy
Z alternatywy, przed chwilą znalazłem - smarowanie łańcucha grafitem [link widoczny dla zalogowanych]
W PL zapewne niedostępne, nie bardzo się znam na takich materiałach, ale wygląda na to, że to w ogóle nic nie brudzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stereo
A1
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:38, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja używałem przez cały sezon motooilera - jakbym nie ustawił i nie dozował, koło zawsze miałem zachlapane. Ot, taka uroda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:33, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja na Lubrixę nie narzekam . Przez cały sezon oprócz jednego twardego resetu tylko dolewałem oleju . Co do chlapania to nie jest źle i ślady są widoczne tylko na tablicy rejestracyjnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siv
A2
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 21:05, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Towarzysze czy macie jakieś informację na temat olejarki od Wilka ???
Czy może ktoś podesłać namiary kontaktowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 11:39, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
z tego co jakiś czas temu słyszałem to zaprzestał przynajmniej na razie działalności ale i u nas u Konradzika możesz próbować szczęścia z jego produkcją nieodbiegającą wcale od konkurencji (mam nadzieję że nie pomyliłem osób )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu
A2
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Pon 11:59, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Siv napisał: | Towarzysze czy macie jakieś informację na temat olejarki od Wilka ???
Czy może ktoś podesłać namiary kontaktowe ? |
Używałem olejarki od Wilka w moim Dl650 i był to chyba najlepszy produkt w takiej cenie. Porównując z innymi użytkownikami - zero problemów z chlapaniem oleju. Zbiornik olejarki zalałem Hipolem z Orlenu.
Mały minus, to montaż... Chodzi o to, że cześć steownika przy kierownicy oraz centralka są połączone na stałe. Przeciągnięcie tego kabla pod zbiornikiem paliwa wymaga demontażu (w innych olejarkach, gdzie centralka i sterownik są rozłączane wystarczy tylko lekko unieść zbiornik).
Biorąc pod uwagę, że operację montażu olejarki wykonuje się tylko raz można tą niewygodę pominąć (a przy okazji zajrzeć do airboxa i filterek wyczyścić).
Nie wiem jak jest teraz, ale w zeszłym roku kolega chciał kupić od Wilka olejarkę i nie mógł złapać kontaktu. Wszystkie dane ze strony www producenta zostały usunięte, a na innym forum kolega ten znalazł informację, że Motooiler i Wilku gryzą się o patenty i dlatego Wilku musiał póki co ustąpić ... Nie wiem czy to prawda, ale biorąc pod uwagę nagłe zniknięcie nawet z danymi kontaktowymi na www, to coś w tym może być.
Jak ja zamawiałem dwa lata temu, to użyłem emaila: [link widoczny dla zalogowanych] - kontakt oraz przebieg transakcji był wzorowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Pon 12:27, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: | z tego co jakiś czas temu słyszałem to zaprzestał przynajmniej na razie działalności ale i u nas u Konradzika możesz próbować szczęścia z jego produkcją nieodbiegającą wcale od konkurencji (mam nadzieję że nie pomyliłem osób ) |
Zdecydowanie polecam wyrób Konradzika.
Proste, skuteczne i nie chlapie.
A i cenowo najkorzystniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siv
A2
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 20:20, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Olejarki Wilka i Konradzika działają grawitacyjnie czy posiadają pompki ?
Jeszcze jedno pytanie czy ktoś testował Smarbike od Karalucha , smarowniczka z pompką ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nita
Motocyklista
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:28, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Siv napisał: | Jeszcze jedno pytanie czy ktoś testował Smarbike od Karalucha , smarowniczka z pompką ... |
Praktycznie taką samą smarownicę zrobiłem w listopadzie, ale 3 dni później sprzedałem maszynę, więc nie wiem jak działa na dłuższą metę. Ale Fino jakiś już czas jeździ na tym patencie (też domowej roboty) i jego pytaj. Co nieco znajdziesz tu http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-350.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:00, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Grawitacyjnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siv
A2
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 21:58, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki Towarzysze za cenne uwagi .
Długo myślałem kombinowałem i w nocy nie spałem ,ale w końcu się zdecydowałem , na olejarkę z pompką od Karalucha. Wiadomo że pogoda na razie nie sprzyja testowaniu , ale jak tylko będę miał pierwsze doświadczenia na pewno podzielę się nimi .
Co mnie przekonało:
- Cena
- regulacja potencjometrem i możliwość dołożenia wyłącznika bez zmiany ceny
- chyba najbardziej nadje się do zamontowania na przedniej zębatce
Jak się będzie spisywać dam znać w sezonie:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 14:17, 15 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Siv napisał: |
- chyba najbardziej nadje się do zamontowania na przedniej zębatce
|
Z tą przednią zębatką to się zastanów. Ona ma dużo mniejszą średnicę od tylnej. Może się okazać, że cały olej będzie rozchlapywany po silniku zamiast smarować łańcuch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siv
A2
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 22:56, 15 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
jestem świeży w temacie , wiec każdą sugestię biorę poważnie...
popróbuję, zawsze można przerzucić na tył wiadomo że wężyk będzie trzeba kupić nowy bo dłuższy będzie musiał być bo być musi
Na pewno w sezonie podziele sie uwagami co jest Trumfem .
Chyba że ktoś przerabiał temat w podobnym temacie to proszę o wskazówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|