|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawluk
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:16, 31 Lip 2007 Temat postu: Kierownica |
|
|
Cześć
ktoś zmieniał na niższą? Jakieś spostrzeżenia?
pozdro
Pawluk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Wto 16:29, 31 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jak to na niższą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Wto 16:34, 31 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawluk
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:54, 31 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: | Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok. |
Ja najechałem dopiero 1000km, bolą mnie ręce trochę, mam wrażenie, że kiera jest za blisko i za wysoko trochę, ale może się przyzwyczaję...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:13, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Pawluk napisał: | vpawel napisał: | Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok. |
Ja najechałem dopiero 1000km, bolą mnie ręce trochę, mam wrażenie, że kiera jest za blisko i za wysoko trochę, ale może się przyzwyczaję... |
Witam,
Rozmowa o kierownicy, oraz o wielu innych elementach konstrukcji/pozycji na motocyklu powinna się (moim skromnym zdaniem) zacząć tak:)
Mam tyle i tyle wzrostu, siedzę lekko pochylony (jak ja) lub wyprostowany (jak Drukarz:)), do tej pory zrobilem tyle, a tyle kilometrów ( to akurat napisałeś)
To wszystko ma znaczenie, bo ergonomia i wygoda są pojęciami mocno subiektywymi.
Przy strandardowych ustawieniachiach odległość między poziomem kanapy a kierownicą jest wyższa w 650 niż 1000, stąd może być wrażenie, że kiera jest za wysoko, jeśli siedzisz pochylony - to może Ci się wydawać, że jest za blisko.
Wyokość - jeśli jest za wysoko, zamień z kimś kanpę z 1000 - na chwilę - kanapa w 1000 jest o 2 cm wyższa - dzięki temu będziesz wiedział, czy tak Ci się wygodniej siedzi i czy kiera jest na "lepszej wysokości"
Bliskość - odchyl się do tyłu, nie siedź '"na baku" - może nagle się okazać, że już nie jest tak blisko.
Nie wiem jakie są twoje poprzednie doświadczenia z moto, ale jeśli 650 to Twoj pierwszy to wszystko jest ok. Twoja pozycja i ewentualna niewygoda wynika z normalnego procesu szukania odpowiedniej pozycji. Może też wynikać z faktu, że jak siedzisz prosto to dostajesz po łbie strumieniem powietrza i uciekasz przed tym pochylając się - jeśli tak jest, pomajstruj z wysokością. We wszystkich mądrych książkach przeczytasz, że "nowi jeźdźcy" i użytkownicy nowych motocykli mają tendencje do pochylania się na motocykl i ściskania kierownicy- w ten sposób płynnie przechodzimy do kwestii bolących łapek - jeżeli wciąż nie czujesz się pewnie na moto to w naturalny sposób ściskasz manetki - błąd - męczysz łapy, zbierasz więcej wibracji z kierownicy. Do tego dochodzi jeszcze grubość manetki VStroma - są cieniutkie - jak dla mnie - jeśli masz duże dłonie to tu leży problem - nienaturalna pozycja dłoni na manetce.
To tak ogólnie - tytułem wstępu do tematu - a teraz, jak to było ze mną:
Mam 187 cm wzrostu, 12000 za kole i prawko od listopada. DL 1000 to mój pierwszy motocykl. Mam duże łapy.
Co mi nie odpowiadało?
Kiera za blisko i za nisko, bolały mnie dłonie, siedziałem pochylony - bo nie wiedziałem co robię, a jak się prostowałem to powietrzewaliło mnie po czaszce.
Rozwiązanie - po 2-3 tysiącach motocykl mnie nie przerażał, więc nie ściskałem już kiery i wyprostowałem się, zainstalowałem deflektor na szybę i nie wali mi już po kasku. Zamontowałem podgrzewane manetki (Daytona) które są znacznie grubsze i łapy przestały boleć. Ściskanie zlikwidowałem przez ćwiczenie o nazwie "luźny łokieć", hehe. W czasie jazdy trzeba majdać łokciami na boki - ręce same się rozluźniają.
Do niedawna miałem ciągle zastrzeżenia do wysokości kierownicy i kąta nachylenia manetek - przy jeździe na stojaka, za bardzo musiałem się garbić, a na długich trasach drętwiały mi nadgarstki bo pozycja dłoni na kierze jest trochę mało naturalna. Nie zdecydowałem się na zmianę kierownicy tak jak Paweł, ale fix podpowiedział mi gość z Niemiec. Obróciłem kierownicę do przodu względem jej osi. Niedużo - może centymetr. To ciekawe, ale manetki są wyżej i bardziej poziomo względem jezdni niż dotychczas. Jak dla mnie bomba.
Jeszcze raz powtarzam - pozycja/wygoda na motocyklu jest bardzo subiektywna - musisz pomajstrować i sam dojdziesz w którą stronę muszą iść ewentualne przeróbki, a może najnormalniej w świecie przywykniesz do tego co Cię teraz męczy. Różnie bywa na świecie... czytałem o gościu, co poszedł do więzienia i dzielił celę z wielkim murzynem. Na początku był bardzo nieszczęśliwy - bolało go w przedziwnych miejscach, ale po kilku miesiącach się przyzwyczaił....
Życzę szerokiej drogi:)
M
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:19, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba się nie zalogowałem:) - ale jakby ktoś miał uwagi to plujcie na GOŚĆia, a nie na mnie:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
A1
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:24, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Pozdro,
Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Czw 6:43, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Zgaqdza się.Kieruj się wskazówkami Michała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawluk
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:27, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Życzę szerokiej drogi:)
M |
Hello,
mam 176 cm wzrostu, jeżdżę raczej wyprostowany, kierownicy mocno nie ściskam, to jest mój drugi motocykl.
Rzeczywiście manetki nie są za grube i są jak dla mnie za bardzo 'podgięte'.
Pojeździmy - zobaczymy
Dzięki za obszerną odpowiedź
Pozdrawiam
Pawluk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shenmue22
A1
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Janki
|
Wysłany: Czw 17:29, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja juz na swoim sprzeciku zrobilem juz 400km Wiem troszke malo:) No ale pogoda nie teges w tym sezonie.. A co do kierownicy to mam 198 i staram sie jezdzic wyprostowany (niestety przy wiekszych predkosciach wiatr urywa mi glowe mimo ze owiewke na maxa podwyzszylem) ale i tak odczuwam lekki dyskonfort.. Rece potrafia zdretwiec.. Ale jak napisal kolega kilka postow wyzej pewnie sie przyzwyczaje i bedzie luzik Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
A1
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:10, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
shenmue22 napisał: | Ja juz na swoim sprzeciku zrobilem juz 400km Wiem troszke malo:) No ale pogoda nie teges w tym sezonie.. A co do kierownicy to mam 198 i staram sie jezdzic wyprostowany (niestety przy wiekszych predkosciach wiatr urywa mi glowe mimo ze owiewke na maxa podwyzszylem) ale i tak odczuwam lekki dyskonfort.. Rece potrafia zdretwiec.. Ale jak napisal kolega kilka postow wyzej pewnie sie przyzwyczaje i bedzie luzik Pozdrawiam |
Ty sie prezesie pogodą nie zasłaniaj:) Znam taką jedną Rybkę co 12 000 już trzasnęła, a ja domykam 11 000 - i to wszystko w tym sezonie:)
Z punktu widzenia ergonomii i profilu, szyba w DLu to katastrofa... chodzi mi o to jak strumien powietrza jest przez nią kierowany - debilnie, bo bezpośrednio na kask. Sprawdź sam - zdejmij szybe całkiem i zrób rundkę - zupełnie inna jazda, owszem duże opory na klacie, ale jednostajne, bez łup, łup, łup po kasku.
Wpadnij jutro na spotkanie klubu, zobaczysz co z tym można zrobić. Przy Twoim wzroście, może wystarczy deflektor, osobiście polecam zmianę mocowania szyby na Madstad bracket.
Acha - najwyższa pozycja szyby wcale nie jest najlepsza dla wysokich osób, bo ten "zły" strumień powietrza jest jeszcze bardziej zaburzony przez powietrze, które wpada pod szybą.
Sprawdź inne ustawienia szyby i przyjedź jutro z tych Twoich Janek na spotkanie.
Trenuj "luźny" łokieć, przywiozę CI jutro specjalne nasadki na kierę, co by Cię łapy nie bolały.
PS: napisz jakmasz na imię, bo ciężko mi wymówić Twoje pseudo.
Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shenmue22
A1
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Janki
|
Wysłany: Pią 1:07, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Nie no spokojnie sezon jeszcze trwa.. Nadrobie zaleglosci hehehe:P
Niestety jutro nie bede mogl wpasc bo mam spotkanie akurat o 18.30.. W przyszlym tygodniu tez nic z tego bo na pielgrzymce bede.. Wiec wpadne najwczesniej za 2 tygodnie.. Wybieram sie jak sojka za morze ale obiecuje poprawe ;P
Co do szyby to zgadzam sie ze ona jest do kitu.. Wszystko leci na glowe i przy pretkosci powyzej 100 czuje ze mi kask spadnie Gdy ustawilem ja na najnizszym poziomie nie bylo tych swistow i gwizdow ale wszystko na ramiona lecialo.. Tak zle tak niedobrze.. Dlatego mysle ze deflektor zalatwi sprawe..
A pseudo sie wymawia "szchenmułe".. Shenmue to gra na konsole.. Duzo tam sie bije skrada itp a ze ja uczeszczam na sztuki walki to tak juz zostalo
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:10, 24 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Michał napisał: |
Polecam zmianę mocowania szyby na Madstad bracket.
|
I jak Ci sie jezdzi z tym wynalazkiem? Tez to sobie zamontowalem, szyba oryginalna i wrazenia srednie. Ustawilem w najwyzszym polozeniu i do przodu i jest niewiele lepiej niz na fabrycznym mocowaniu.
Moze jakas ciut wyzsza szyba rozwiazalaby sprawe a moze po prostu spokoj i cisza to tylko w puszce :).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koko
A
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 11:58, 06 Lis 2009 Temat postu: Re: Kierownica |
|
|
Pawluk napisał: | Cześć
ktoś zmieniał na niższą? Jakieś spostrzeżenia?
pozdro
Pawluk |
Ja mam nizsza i dla mnie po przejechaniu 2 kkm wygodniej.Mam 180 cm wzrostu. Kierownica jest niższa o ok 4 cm. Kierownica Lucas/TRW nr kat. M103 S
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AGA
A1
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 13:52, 23 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
Ja także szukam niższej kierownicy od fabrycznej do DL650 k5. Jakieś propozycję? Mało informacji jest na necie, bo w większości ludzie kierownice podwyższają.
Dziękuje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AGA dnia Pią 13:53, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 10:14, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dla chetnych na zmiane
Zmienilem Kierownice na Lucas/TRW
[link widoczny dla zalogowanych]
poniewaz jest ona troche nizsza jak oryginalna dodalem
podwyzszenie LSL 25 mm z przesunieciem do tylu o 16mm
[link widoczny dla zalogowanych]
wyzej i blizej siebie juz nie chcialem, wydawalo mi sie ze pozycja na moto bylaby juz za bardzo turystyczna..troche dynamiki ma swoje zalety
najwazniejsze jednak, ze kierownica jest szersza ( 800mm ) i bardziej prosta...tz nadgarstki nie sa tak wygiete na zewnatrz
trzymajac manetki. Prowadzi sie super
poniewaz kierownica jest aluminiowa, ma grubsze scianki i przez to mmniejsza srednice w srodku. Stare koncowki ( ciezarki ) nie pasowaly. Mozna kupic nowe, albo jak ja zebrac na szlifierce troche z gumek i podkladek i zalozyc stare
Przewody i linki zostaja oryginalne, jedynie przewod hamulcowy od zbiorniczka wyjalem z tego drucianego uchwytu.
a tak to wyglada
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 11:24, 17 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:48, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jotes, a mógłbyś powiedzieć jak wygląda sprawa z manetkami? Dużo jest zabawy z przekładką? Ja mam te podgrzewane i w sumie tylko to hamuje mnie przed zmianą kierownicy właśnie na szerszą i niższą. Boję się, że będą do wyrzucenia lub w ogóle nie dam rady ich zdjąć, szczególnie lewej, bo prawą chyba po prostu się odkręca (?).
PS. AC/DC "rulez"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pon 12:58, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 13:21, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Pomiędzy manetkę i kierownicę trzeba wsunąć coś małego i ostrego, śrubokręt, gwóźdź. Jak już będzie szczelina, to wystarczy prysnąć wd-40 lub silikonem w sprayu i zejdzie bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 14:43, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
V-Told, , nie wiem jakiego kleju uzyto przy montazu Twoich manetek, ja robilem tak jak napisal lasooch mozesz podgrzac tez troche suszarka. I wez lepiej pomocnika co bedzie trzymal moto bo trzeba troche ciagnac i krecic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 17:42, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady. Przy montażu grzańców użyłem kleju, który był w zestawie z manetkami - to Oxfordy. Oryginalne wcale łatwo zejść nie chciały, a używałem zwykłej wody zamiast jakichkolwiek preparatów i może dlatego tyle się naszarpaliśmy nawet we dwóch. WD-40 nie pożre gumowych elementów, w tym manetek?
Kiedyś widziałem na ebayu kierownice firmy Spiegler, ale chyba przestali się tam ogłaszać, a szkoda, bo robili bardzo fajne aluminiowe kierownice w różnych kolorach. Chyba nadal je produkują, ale eksportują już chyba głównie do USA . Nie wiem tylko jaką maksymalną szerokość można dopasować, aby wystarczyło linek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|